درخشش عضو هیات علمی دانشگاه یزد

عضو هیات علمی دانشگاه یزد حائز رتبه‌های برتر پروژه‌های مرمت و احیای بنا‌های تاریخی کشور شد.

به گزارش یزدی نیوز، محسن عباسی هرفته ،در دومین دوره جایزه ملی مرمت و احیای بنا‌های تاریخی و معاصر ایران در سال ۱۴۰۰، موفق به کسب رتبه‌های برتر این دوره با ارائه پروژه‌های مرمت و احیای دو بنای ارزشمند تاریخی کشور شد.

پروژه باغ تاریخی خان (بوستان ولایت) این عضو هیات علمی دانشگاه یزد علاوه بر کسب امتیازات کافی به دلیل مرمت با مداخلات حداقلی در سازمان فضایی و اجزای معماری و توجه به اصالت و یکپارچگی رتبه دوم این بخش را بدست آورد.

دومین پروژه دکتر عباسی هرفته که مورد تقدیر هیات داوران این مسابقه قرار گرفت، در بخش مرمت و احیای بنا‌های معاصر بود وپروژه مرمت مرکز فرهنگی شهدای گمنام جزیره هرمز به دلیل احیای وفادارانه به بنا و نقش مهم احیای این پروژه در جزیره هرمز مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

در بخش مرمت جامع، پروژه‌ای از بوشهر مقام نخست را کسب کرد و پروژه‌هایی از گرگان و یزد بطور مشترک سوم شدند.

 

این مسابقه به طور سالیانه از سوی موسسه فرهنگی هنری و مجله هنرِ معماری با هدف فرهنگ سازی در سطح ملی جهت حفاظت، پیشگیری از تخریب بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در بخش‌های مرمت جامع، مرمت و احیای بنا‌های معاصر، بخش مرمت تزئینات معماری، بخش معماری داخلی بنا‌های تاریخی و بخش بنا‌های نوساز در بافت‌های تاریخی (بنا‌های میان افزا) برگزار می‌شود و از بهترین پروژه‌های مرمتی که اجرا شده باشند، انتخاب و جوایزی به طراحان آن‌ها اعطا می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..