معاون وزیر آموزش و پرورش در یزد:

تحقق سند تحول بنیادین عزم ملی می‌طلبد/ائمه جمعه از مسئولان مطالبه کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک موفقیت تمام بخشها در حوزه وظایفشان را منوط به اهتمام به اموزش و پرورش دانست و با تاکید بر توجه به منزلت و معیشت معلمان به عنوان یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، پنجره فعلی ایجاد شده به واسطه بازنشستگی را هم فرصت و هم تهدید برای آموزش و پرورش...

«مجتبی همتی‌فر» در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد که در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد شهر یزد برگزار شد، مراسم‌های تودیع و معارفه را به مسابقات دوی امدادی تشبیه کرد که در آن اعضای تیم هر چند در یک مسیر می‎دوند ولی رقیب یکدیگر نیستند.

وی با بیان این که در این تیم هر از گاهی یکی پرچم را در دست می‌گیرد ولی همه تلاش می‌کنند که تیمشان موفق شود، افزود: باید آیین های تکریم و معارفه را از همین جنس تلقی کرد.

وی با اشاره به تاخیر ایجاد شده در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مطالبه چندین ساله مقام معظم رهبری، گفت: متاسفانه تعلق خاطر مدیران باعث شده که این موضوع را دشوار قلمداد کنند، البته تحقق این سند نیازمند عزم ملی است و نمایندگان ولی فقیه در استانها باید آن را از مسئولان مربوطه مطالبه کنند.

همتی‌فر تاکید کرد: سایر بخشهای کشور اگر بخواهند مسئولیت و وظایف اصلی خود را به خوبی انجام دهند راهی جز اهتمام به آموزش و پرورش ندارند به عنوان مثال اگر بخواهیم تصادفات رانندگی که امروز عامل انسانی یکی از مهمترین علل وقوع آنهاست را کاهش دهیم، نقش آموزش و پرورش در این رابطه حائز اهمیت است یا اگر بخواهیم آسیبهای اجتماعی در جامعه کمتر شود باید امروز به معلم مراجعه کنیم والا باید در آینده به زندانها مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: جوان گرایی یکی از ملزومات تحقق گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین اموزش و پرورش است و در این میان افراد خبره و با تجربه برای ورود نسل جدید به بدنه مدیریتی کشور باید میدان دار باشند و صبورانه به این نسل برای کسب تجربه در کارهایشان فرصت بدهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به اموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: دولت برای تحول بنیادی در کشور نکاتی را مورد توجه دارد که یکی از این نکات سند تحول بنیادین اموزش و پرورش است و برشی از آن را در سند کلی تحول کشور شاهدیم.

وی یکی از موضوعات مورد تاکید در این رویکرد را کاهش فواصل جغرافیایی و طبقاتی در جامعه به نحوی که هیچ کسی در هر سطح از استعداد نباید از آموزش باکیفیت بازبماند، ذکر کرد و افزود: اهتمام به کیفیت آموزش و کیفیت پرورش به ویژه پس از آسیبهای ایجاد شده در این دو مقوله در جریان شیوع کرونا یکی دیگر از موضوعات است ولی در عین حال تربیت پیش دبستانی به عنوان دوره اساسی مطرح شد و حتی در این رابطه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفته است.

همتی‌فر توجه به منزلت و معیشت معلمان را دیگر رویکرد دولت در رابطه با حوزه آموزش و پرورش خواند و گفت: باید بهترین‌ها را در نیروی انسانی جذب و آنها را حفظ کنیم و در حال حاضر پنجره ایجاد شده به واسطه بازنشستگی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد چرا که در صورت جذب نیرویهای نخبه و توانمند یک فرصت تلقی می‌شود ولی در صورت جذب افراد با سیاسی بازی و رانت خواری قطعاً این فرصت را از دست خواهیم داد و شاید تحقق سند تحول بنیادین اموزش و پرورش را تا سالهای بعد نیز به تعویق بیاندازد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات «محسن موحدی فرد» مدیر کل سابق اموزش و پرورش استان یزد تقدیر و «محمد کاظم رحیمی نژاد» به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان معرفی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..