موافق بازگشایی مدارس ابتدایی نیستیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: بازگشایی مدارس ابتدایی به شرط واکسیناسیون دانش آموزان امکان پذیر است، اما آمار واکسیناسیون دانش آموزان این گروه سنی در حداقل قرار دارد

به گزارش یزدی نیوز، دکتر محسن میرزایی در گفتگو با برنامه رصد شبکه یزد گفت: استان یزد از اواسط دی ماه وارد موج جدیدی از بیماری شد و به قله رسید، اما هم اکنون در شیب نزولی ابتلای جدید قرار داریم و تعداد بیماران سرپایی نسبت به دورانی که در قله قرار داشتیم به یک چهارم رسیده است.

وی افزود: البته شیب موارد بستری به صورت کندی در حال کم شدن است و شیب موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم کندتر است. آمار‌های فوتی همچنان افزایشی است و امیدواریم کاهش آمار ابتلا سبب کاهش آمار مرگ و میر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آمار ۱۳ درصدی واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در استان تصریح کرد: این گروه سنی بسیار پرخطر است، چرا که از لحاظ واکسیناسیون در وضعیت ایمنی قرار ندارند، فاصله‌های اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، استفاده درستی از ماسک ندارند و مدیریت آنان در اماکن عمومی نظیر مدرسه سخت است.

وی نگرانی‌های کنونی را متوجه این گروه سنی عنوان کرد و اظهار داشت: تقریبا ۱۲ درصد بستری‌های کرونایی در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال قرار دارد و بر این اساس از خانواده‌ها می‌خواهیم حتما کودکان خود را واکسینه کرده و سپس برای دوز دوم اقدام کنند.

میرزایی درباره بازگشایی مدارس گفت: ستاد استانی کرونا بر رعایت دستورالعمل ۰۷ برای بازگشایی مدارس تأکید دارد. در این راستا باید تمهیداتی نظیر واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تدارک دیده شود که متاسفانه این شرایط به ویژه واکسن در حداقلی قرار دارد و بر این اساس موافق بازگشایی مدارس ابتدایی نیستیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..