رویداد‌های اردکان در تقویم ملی رویداد‌ها ثبت می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: رویداد‌های کنجد و زردک را در تقدیم رویداد‌ها ثبت خواهیم کرد، زیرا اردکان فعالیت‌های بسیار خوبی در معرفی خود داشته است.

به گزارش یزدی نیوز، علی‌اصغر شالبافیان در مراسم اختتامیه جشنواره فرآورده‌های کنجدی اردکان گفت: گردشگری، رویداد محور است و برای ایجاد مقاصد جدید باید جرقه‌هایی را برای توسعه مقاصد گردشگری داشته باشیم

وی افزود:، چون ارتباط عموم مردم با رویداد‌ها و جشنواره‌ها ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر است، بنابراین نقطه ثقل مقاصد گردشگری را برنامه ریزان گردشگری رویداد‌ها و جشنواره‌ها می‌دانند.

شالبافیان صحبت از ایجاد مقصد گردشگری در گام اول را توسعه رویداد‌ها دانست و تصریح کرد: استمرار سبب می‌شود تا جشنواره‌ها در کشور و اردکان قوت بگیرد و هر چقدر منظم و با چارچوب دقیق‌تری برگزار شود، می‌تواند کمک بهتری به مقصد شدن اردکان داشته باشد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ذکاوت و تدبیر اردکانی‌ها در توسعه فرآورده‌های کنجدی بدون کشت کنجد را ستودنی دانست و اظهار داشت: موتور محرکه تمایز اردکان از بسیاری از شهر‌های استان یزد و کشور نقطه‌ای است که این جشنواره بر اساس آن بنا شده است.

شالبافیان با اشاره به اینکه فاصله جغرافیایی شهرستان‌های استان یزد از هم دور نیست، ادامه داد: این شهرستان‌ها می‌توانند مکمل هم باشند نه اینکه رقابت کنند، بنابراین در سند توسعه استان باید نقش مکملی این شهرستان‌ها دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید اردکان را مقصد گردشگران خارجی کنیم، ادامه داد: هزینه‌های تولید و انتشار محتوا به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی مصوب شد، یعنی معین‌های اقتصادی که در یزد مورد استفاده هستند، باانگیزه اقتصادی می‌توانند ورود کنند، پس از همین امروز نهضت تولید محتوا را آغاز کنیم.

معاون وزیر با اشاره به فعالیت‌های استاندار یزد در حوزه گردشگری تصریح کرد: نمایندگان خصوصاً رئیس فراکسیون گردشگری باید با انسجام و اتحاد، توسعه گردشگری را نه تنها در داخل استان، بلکه در همه کشور رقم بزند و الگوی کشور باشد.

شالبافان بابیان اینکه کسب‌وکار‌های خرد یزد قابلیت الگو شدن را دارند، گفت: باید در کنار اقدامات قابل‌ توجهی که در یزد انجام‌ شده، تدوین و نگاشت تجربه‌های استان یزد به‌عنوان الگو اشاعه یابد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..