امام جمعه موقت یزد:

ایران هوشیارتر از قبل در صحنه مذاکره آماده است

امام جمعه موقت یزد گفت: تیم مذاکره کننده ایران هوشیارتر از قبل در صحنه آماده است و از سه شرط اصلی ایران کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه های این هفته نمازجمعه با تبریک حلول ماه مبارک شعبان بر لزوم کسب فیض از این ماه مبارک تاکید کرد و اظهار داشت: صدقه دادن، روزه گرفتن و قرائت مناجات شعبانیه از سفارشات موکد در این ماه مبارک است.

وی با تاکید بر قرائت مناجات شعبانیه در ماه شعبان عنوان کرد: مناجات شعبانیه از گنج های ارزشمند مکتب شیعه است و کسی معنای آن را متوجه شود، می داند که چه گوهر ارزشمندی است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید از فرصت جوانی استفاده شود، افزود: جوانی وقت بی خبری و غفلت نیست بلکه زمان پیشرفت، تعالی و رسیدن به کمال است و باید از این زمان استفاده شود.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار بیان کرد: امام حسین(ع) بزرگ پاسدار دین است و ولادت ایشان از اعیاد بزرگ شیعیان است.

وی همچنین سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: وفاداری آن حضرت در اوج درد و رنج، مثال زدنی است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به ۱۵ اسفند و روز درختکاری بیان کرد: در درختکاری که اقدام بسیار خوب و سنت بسیار حسنه ای است و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند، اما نکاتی از جمله کاشت درخت مناسب با اقلیم استان مدنظر باشد و تلاش کنیم صرفه جویی در آب نیز مدنظر باشد.

وی همچنین بر کاشت درخت مثمر تاکید کرد و عنوان کرد: درخت غیرمثمر فقط آب می برد و باید علاوه بر زیبایی و سرسبزی و شادابی، محصول نیز داشته باشد.

محمدی ادامه داد: درختانی که در خیابان کاشته می شود، برای همه مردم است و همه می توانند از آن استفاده کنند و نباید اجازه داد میوه آن هدر برود همچنانکه اکنون میوه درختان توت در کوچه و خیابان های یزد هدر می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مذاکره یادآور شد: آمریکا و سایر طرف های مذاکره دارند به نحوی عمل می کنند که اگر مذاکره انجام نشد، تقصیر را گردن ایران بیندازند اما شرایط ایران مشخص است.

محمدی با اشاره به سه شرط اصلی ایران بیان کرد: باید تمام تحریم ها طبق برجام برداشته شود، ایران راستی آزمایی کند و وفای به عهد آمریکا و طرف های مذاکره را بسنجد زیرا هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم همچنین آمریکا و طرف های مذاکره تعهد بدهند که دوباره به راحتی پیمان شکنی نکنند زیرا آمریکا هم دروغ می گوید و هم پیمان شکنی می کند.

وی با اشاره به اینکه مدام از سوی آمریکا و رسانه های او مطرح می شود که مذاکره انجام شده است، افزود: اینگونه نیست و ایران هنوز به شرایط خود دست نیافته و متاسفانه برخی داخلی های غرب زده نیز دنبال حرف آمریکا را می گیرند اما واقعیت این است نباید از یک سوراخ چند بار گزیده شویم.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: مسئولان مذاکره کنند حتما توجه دارند و هوشیار تر عمل خواهند کرد و منافع ایران را مدنظر خواهند داشت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..