هشدار استاندار یزد نسبت به هرگونه کوتاهی در نظارت بر کالاهای مرتبط با معیشت مردم

استاندار یزد با اعلام هشدار نسبت به هرگونه کوتاهی در برنامه ریزی و نظارت بر معیشت مردم، گفت: به عنوان رئیس شورای تامین استان با هر کسی که کوتاهی کند؛ اعم از بخش دولتی و خصوصی، برخورد کرده و فرد خاطی به جرم ترک فعل به قوه قضائیه معرفی خواهد شد.

«مهران فاطمی» در نشست قرارگاه امنیت غذایی که به منظور بررسی نحوه تامین دام سبک زنده قابل کشتار، مسائل مربوط به تامین میوه شب عید و تشدید نظارت و بازرسی شب عید برگزار شد، با بیان اینکه «سلامت مردم» و «معیشت مردم» دو مسئله فوریت دار استان یزد است، گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی ایجاد ثبات در بازار، جلوگیری از نوسان قیمت کالاها، تصمیمگیری به نفع مردم و نظارت بر بازار؛ در راستای حفظ آرامش بازار و حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

استاندار یزد با اعلام هشدار نسبت به هرگونه کوتاهی در برنامه ریزی و نظارت بر معیشت مردم، خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس شورای تامین استان با هر کسی که کوتاهی کند؛ اعم از بخش دولتی و خصوصی، برخورد کرده و فرد خاطی به جرم ترک فعل به قوه قضائیه معرفی خواهد شد.

وی در ادامه بر پیگیری ویژه مسائل مربوط به تنظیم بازار و تامین اقلام اساسی شب عید تا عید فطر تاکید و تصریح کرد: با توجه به سیاست کشور در مدیریت هوشمند کرونا و در پیش داشتن نوروزی متفاوت نسبت به دو سال گذشته، مسئله ی تنظیم بازار و تشدید نظارت بر بازار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

فاطمی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های استان باید به گونه ای باشد که مردم استان با هیچ مشکلی در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز خود مواجه نباشند و استان یزد در زمره پنج استان ارزان قیمت کشور باشد.

استاندار در ادامه خطاب به فرمانداران گفت: جلسات قرارگاه امنیت غذایی، ستاد تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک نظارت بر بازار باید به صورت مستمر در سطح شهرستان ها برگزار شود و ضمن تامین اقلام مورد نیاز مردم، با گرانفروشان به صورت جدی برخورد شود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان یزد در حوزه پرواربندی دام سبک، اظهارداشت: موضوع پروار بندی دام سبک در استان باید به عنوان یک برنامه مهم و تحولی پیگیری و برنامه ریزی های لازم برای خودکفایی استان در این زمینه انجام شود.

فاطمی همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص روغن، گوشت دام و نهاده های دامی، گفت: باید برنامه ریزی های استان به نحوی باشد که موضوعات مربوط به معیشت و تنظیم بازار استان به خارج از استان وابسته نباشد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، استاندار در پایان بر رصد روزانه قیمت ها و وضعیت بازار توسط فرمانداران، آینده نگری و پیش بینی تحولات بازار و استفاده از ظرفیت بی بدیل نیروهای بسیج در امر نظارت بر بازار تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..