اجرای طرح پردیسان در بافت تاریخی اردکان

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان: این طرح شامل ۶ خانه قدیمی متعلق به دوران صفویه تا قاجاریه بوده که در دل بافت تاریخی اردکان قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، غفورزاده گفت: قرار است این مجموعه تاریخی که شامل دربندها، بادگیرها، خانه‌های قدیمی و قنات است احیا و با کاربری اقامتی پذیرایی در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

طرح پردیسان با موافقت نامه‌ای میان وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شرکت چادرملو قرار است با هزینه‌ای بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری شرکت صنعتی معدنی چادرملو طی مدت دو سال مرمت و احیا شود.

به گفته مجری طرح پردیسان، قرار است این طرح پس از احیا و مرمت طی مدت ۲۵ سال برای بهره برداری در اختیار شرکت صتعتی معدنی چادرملو قرار گیرد.

فتوحی افزود: در احرای این طرح که هم اکنون عملیات مقاوم سازی سازه‌ها و تهیه و تامین مصالح آن آغاز شده است با ایجاد فضا‌های اقامتی و پذیرایی، زمینه اقامت ۹۰ گردشگر داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

سالن‌های پذیرایی، کافه کتاب و کافه گیاه، برگزاری هفته‌های فرهنگی اقوام مختلف و گالر‌های مختلف از جمله بخش‌های مختلف این طرح است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..