نام‌نویسی ۱۰۰۰ واحد صنعتی یزد برای دریافت تسهیلات

no-thumbs

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از نام‌نویسی واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات صنایع کوچک و متوسط خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک به 1000 واحد تولیدی استان برای دریافت این تسهیلات نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزعلمدار یزدی  اظهار داشت: با هدف سهولت و تسریع در پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی تاکنون کمیته‌های متعدد کارشناسی به صورت دوره‌ای هرهفته یکبار جلساتی را برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: درخواست‌های واحدهای صنعتی به بانک‌های عامل برای دریافت این تسهیلات ابلاغ خواهد شد و نمایندگان بانک‌ها، استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این کمیته‌ها حضور دارند.

علمداریزدی با بیان اینکه تاکنون نیز بیش از ۲۲۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده‌اند، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و هماهنگی‌هایی که در این زمینه با بانک‌ها انجام شده است، واحدهایی که از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به بانک‌های عامل معرفی شوند، تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر لزوم سرعت بیشتر در بررسی پرونده‌های واحدهای متقاضی گفت: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت هفتگی تشکیل می‌شود ظرفیت بسیار مناسبی برای رفع مشکلات فراروی صنعت دارد و امیدواریم با توجه به اعتباری که برای استان در نظر گرفته شده است بتوانیم تمام این مبلغ را جذب کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: طی دو هفته گذشته، ۳۱ مورد از درخواست‌های مصوب تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است و مابقی نیز در حال بررسی در کارگروه هستند. 

علمدار یزدی عنوان کرد: از این تعداد درخواست‌های تایید شده توسط کارگروه استانی دو مورد تامین سرمایه ثابت و ۲۹ مورد نیز تامین سرمایه در گردش بوده است که برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین از تعداد ۱۰۰۰ واحدی که در سامانه بهین‌یاب نام‌نویسی کرده‌اند در بررسی اولیه بیش از ۸۰۰ پرونده، تعداد ۱۶۶ واحد متقاضی تامین سرمایه ثابت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد تصریح کرد: همچنین تعداد ۴۹۷ مورد متقاضی تامین سرمایه در گردش و تعداد ۱۶۲ مورد از پرونده‌ها مربوط به جهاد کشاورزی است که مورد رسیدگی و بررسی دقیق‌تر قرار خواهند گرفت.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..