رشد ۱۳.۵درصدی حمل مواد معدنی در راه آهن یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل راه آهن یزد گفت: در ۲.۵ ماه ابتدایی امسال ۳ میلیون و ۴۵۴هزار و ۵۱۷ تن مواد معدنی و کنستانتره با ۴۵هزار و ۶۳۰ واگن به کارخانه های ذوب آهن گندله سازی و بخشی برای صادرات به بندرعباس حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد رشد نشان می دهد.

 سیدمصطفی داوودی افزود: تا نیمه خرداد امسال علاوه بر رشد در بار حمل شده در تن کیلومتر بار خالص نیز یک میلیارد و ۲۷۰میلیون و ۸۸هزار تن معادل ۱۸.۸۳درصد افزایش داشته ایم.
وی افزود: در این دو بخش در پایان دو ماه گذشته به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ و ۲۳ درصد رشد نشان می دهد که امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.
مدیرکل راه آهن استان یزد از اتمام عملیات ریل گذاری خط دوم یزد ـ یزدگرد و آغاز عملیات ساخت خط دوم یزد ـ نظر آباد خبر داد و گفت: ساخت خط دوم در محور بافق – میبد – زرین شهر به منظور کاهش توقف قطارها، افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری و باری و ارتقاء ایمنی است.
داوودی با اشاره به اینکه راه آهن یزد نقطه اتصال کریدور شمال جنوب و شرق وغرب ریلی کشور بوده و وجود معادن سنگ آهن در این منطقه به اهمیت این موضوع افزوده است، ساخت خط دوم محور بافق – زرین شهر را بهترین راهکار برای حل مشکلات گلوگاهی موجود و بهره مندی از فرصت های آتی دانست.
وی از دیگر ویژگی های ساخت خط دوم، افزایش سرعت قطارها تا ۱۶۰کیلومتر در ساعت، کاهش زمان سیر قطار های باری از ۱۸ساعت به ۱۲ ساعت و افزایش بار محوری از ۲۲.۵ تن به ۳۰ تن عنوان کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: عملیات ریل گذاری بلاک یزد- یزدگرد به طول ۱۴کیلومتر به پایان رسید و عملیات ریل گذاری ساخت خط دوم بلاک یزد ـ نظرآباد به طول ۲۰کیلومتر آغاز شده است.
مدیرکل راه آهن استان یزد در ادامه درباره وضعیت ناوگان مسافری هم از افزایش ناوگان مسافربری یزد خبر داد و گفت: با راه اندازی قطارمسافری (رام جدید) یزد – تهران و بالعکس همه روزه حرکت از یزد در ساعت ۱۱:۵۰ و حرکت از تهران در ساعت ۱۲:۴۵خواهیم داشت.
داوودی در بخش دیگری از سخنانش از اتمام طرح بهسازی ۹ هزارمتر از خطوط محور یزد ـ بافق بین بلاک یزد گرد– رخش و رخش – چاه خاور خبر داد و گفت: هدف از این کار حذف تقلیل سرعت قطارها وافزایش ضریب ایمنی و به دلیل ماسه گیر بودن این محور بوده که در مدت دو ماه به پایان رسید.
وی همچنین اظهار کرد: در راستای بازگشایی ۱۲ ایستگاه در محور این اداره کل، با ساخت ۱۶۰۰متر خط و نصب ۷ دستگاه سوزن در ایستگاه نوگنبد در محور میبد – بادرود بین ایستگاههای سیاه کوه – نایین پیش بینی می شود خطوط ایستگاه در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار گیرد.
با توجه به اینکه چهار اداره کل به را آهن یزد متصل است هم اکنون این اداره کل ، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را بر عهده دارد.
این مرکز با سهم بیش از ۳۰ درصدی حمل و نقل بار راه آهن ایران در طول ۱۵سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته و آن را حفظ کرده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..