امام جمعه یزد:

راه رسیدن به کمال و سعادت در گرو تقویت فرهنگ معنوی قرآنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد راه رسیدن به کمال و سعادت را در گرو تقویت فرهنگ معنوی قرآنی دانست و از فعالان این عرصه درخواست کرد برای گسترش و تقویت این فرهنگ در جامعه، بیش از پیش در امور فرهنگی مشارکت کنند.

«محمدرضا ناصری» در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور جامعه قرآنی استان یزد برگزار شد، افزود: قرآن کلام خدا است و باید در بین بندگان خدا نشر داده شود زیرا حاوی دستورات زندگی برای بشریت است.

وی ادامه داد: حرکت به سوی کمال الهی و راه رسیدن به مقصد اعلی و سعادت انسان در گرو انس با قرآن است و اکنون که توفیق یافته ایم تا در این مسیر حرکت کنیم باید این لحظات را غنیمت شمرده و در این جایگاه به نشر و ترویج آن اهتمام ورزیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: البته تلاوت قرآن باید با عمل به این کتاب همراه باشد و در این صورت سعادتمند خواهیم شد و باید با راه های مختلف از جمله بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی، توزیع دست نوشته هایی از معانی آیات قرآن بین عموم و دیگر روش ها در نشر و ترویج فرهنگ قرآن بکوشیم.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اظهار کرد: از جامعه قرآنی استان انتظار می رود نسبت به تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم در استان به نیت چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم اهتمام ورزند.

وی اهتمام دستگاه ها و ادارات استان در زمینه واگذاری برنامه های قرآنی به اتحادیه قرآنی استان، برگزاری چهار هزار جلسه خانگی قرآن با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، ساخت برنامه های نوآورانه و غنی در راستای معرفی چهره های قرآنی و تهیه مستند از چهره های ارزشمند قرآنی استان از سوی صدا و سیما را از دیگر مواردی دانست که در ترویج فرهنگ قرانی موثر است.

حجت الاسلام «حمیدرضا مطهریان» مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان یزد نیز در این نشست از برگزاری ۱۰ مجمع عمومی و ۷۰ جلسه هیئت مدیره این تشکل خبرداد و افزود: این جلسات ۴۵۰ مصوبه داشته که از این تعداد ۳۵۰ مصوبه اجرایی شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ مسابقه قرآنی با موضوعات مختلف و شرکت بیش از ۲۲۰ هزار نفر از طریق سامانه افق در استان یزد برگزار شده است.

مطهریان، تشکیل صندوق قرض الحسنه اتحادیه و پرداخت بیش از هزار فقره وام به مبلغ افزون بر پنج میلیارد تومان، اجرای صد درصدی برنامه های قرآنی که به این اتحادیه واگذار شده، تربیت ۵۰۰ حافظ قرآن کریم، تشکیل دوره های حفظ قرآن را از اقدامات تشکل های قرانی استان برشمرد و بر اجرای وقف مشارکتی برای حمایت از برنامه های قرانی تاکید کرد.

در این نشست تعدادی از نمایندگان جامعه قرآنی استان به ارائه گزارش پرداخته و مشکلات موسسات قرآنی را در سطح استان بیان کردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..