استاندار یزد:

تعاملات استان یزد با اکو افزایش می یابد

استاندار یزد در نشست مشترک با رئیس و اعضای موسسه فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی(اکو)، گردشگری را درگاهی برای تحقق امنیت پایدار و اقتصاد زنده و پویا خواند و گفت: از ظرفیت های اکو در راستای تقویت مثلث گردشگری کشور بهره خواهیم گرفت.

«مهران فاطمی» در نشست هم اندیشی با «سرور بختی تاجیکی» رئیس موسسه فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی(اکو) و برخی از اعضای این موسسه به منظور بررسی ظرفیت های گردشگری استان و تعامل با اکو به منظور توسعه این مهم در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، گردشگری را فصل مشترک فرهنگ، امنیت، سیاست و اقتصاد دانست و گفت: تقویت گردشگری در کشورها و ممالک مختلف علاوه بر از بین بردن ذهنیت های ساختگی رسانه ها از کشورها و واقعی کردن ذهنیت ها، سبب فراهم سازی بستر انجام همکاری های اقتصادی بین کشورها می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری درگاهی برای تحقق امنیت پایدار، اقتصاد زنده و پویا، تقویت روابط سیاسی بین کشورها و نیز تحقق اهداف موسسه فرهنگی اکو است، اظهارداشت: از این منظر همکاری با موسسه اکو و ارتباط تنگاتنگ با این مجموعه برای استان یزد مغتنم است و گزارشات مربوطه در دیدار با رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر گردشگری ارائه خواهد شد.

استاندار در ادامه یزد را یکی از اضلاع مثلث گردشگری ایران دانست و تصریح کرد: در نشست مشترک استان های مثلث گردشگری کشور، موضوع ارتباط و همکاری استان یزد با موسسه فرهنگی اکو را، به عنوان یک موضوع مشترک مطرح خواهیم کرد تا از ظرفیت این موسسه در راستای تقویت این مثلث و اجرای طرح‌های مشترک کلان بهره ببریم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل شورای عالی گردشگری یزد و اکو اشاره کرد و از انتصاب مشاور فرهنگی در حوزه اکو جهت پیگیری موضوعات و طرح‌های این حوزه و اجرای موضوعات و مصوبات در کف میدان، خبر داد.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد تسهیلات سفر، یزد را به عنوان پایتخت نوروزی کشورهای اکو مطرح و معرفی خواهیم کرد، بر سامان اقدامات و رویدادهای ویژه در این خصوص تاکید کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش ضمن استقبال از طرحی مبنی بر راه اندازی آژانس گردشگری کشورهای عضو اکو، گفت: این موضوع یک مقدمه و کار بزرگی در این حوزه است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان باید پیگیر تحقق این موضوع باشد.

فاطمی با بیان اینکه به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در یزد مصر هستیم، گفت: سقف گردشگری برای ما، برگزاری بزرگترین اتفاقات و رویداد های گردشگری دنیا در یزد است اگرچه شاید فاصله زیادی تا آن نقطه، وجود دارد ولی این موضوع را سقف و قله ای برای حوزه گردشگری دانسته و یک مسیر و دریچه برای رسیدن به آن قله را، همکاری های مشترک با موسسه فرهنگی اکو می دانیم.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی استان، بر برنامه ریزی برای اجرای هفته فرهنگی یزد در تهران و تهیه سند اجرایی زمانبندی شده و تقویم همکاری های مشترک با موسسه فرهنگی اکو تاکید کرد.

استاندار در پایان با بیان اینکه در پرتو برقراری ارتباط فرهنگی، برادرانه و دوستانه با کشورهای عضو اکو، باید بتوانیم تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: فرصت های سرمایه گذاری استان باید احصاء و زیرساخت های لازم برای انجام سرمایه گذاری در استان فراهم شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..