مسیر بیمه فعالان قرآنی استان یزد هموار شد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به راه‌اندازی سامانه حمد به منظور عضویت و بیمه فعالان قرآنی در استان یزد گفت: در حال حاضر مسیر بیمه فعالان قرآنی هموارتر شده است.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده در شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با موضوع پرداختن به مسائل مؤسسات قرآنی استان یزد برگزار شد اظهار داشت: استان یزد در حدود ۱۳۰ مؤسسه قرآنی دارد که ۶۷ مؤسسه قرآنی استان یزد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و ۶۴ مؤسسه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز خود را دریافت کردند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ خانه قرآن شهری و روستایی زیر نظر سازمان تبلیغات مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند و رسالت خود را در ترویج و آموزش قرآن و در زمینه عترت پیش می‌برند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه معرفی شده است گفت: در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای در دست اجرا است که از جمله آن چاپ کتاب در موضوعات مختلف برای جامعه اسلامی از کودک، نوجوان و بزرگسالان است همچنین ساخت انیمیشن، پاکدست، کلیپ و دیگر فعالیت‌های هنری با توجه به این هدف در حال انجام است.

 

جوادیان زاده افزود: طرح روستاهای قرآنی از فعالیت‌های اداره ارشاد است، که در راستای اجرای این طرح هفت روستا در سطح کشور به عنوان روستای نمونه قرآن معرفی شدند و روستایی از توابع شهرستان ابرکوه استان یزد در زمره این هفت روستاهای برتر انتخاب شده بود.

وی از پیگیری برای بیمه فعالان قرآنی خبر داد و گفت: در حال حاضر سامانه حمد راه‌اندازی شده است که مسیر بیمه شدن را برای فعالان قرآنی هموارتر کرده است و اکنون همه قرآنیان می‌توانند برای عضویت در صندوق بیمه اقدام کنند.

استان یزد به پایتخت فعالیت‌های قرآنی تبدیل شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد نیز در همین شورا اظهار داشت: استان یزد ظرفیت‌های خوبی دارد و که می‌شود با استفاده‌ از پتانسیل‌ها، استان یزد به عنوان پایتخت فعالیت‌های قرآنی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۶ مؤسسه در اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد عضو هستند از برگزاری ۱۰ مجمع عمومی خبر داد و بیان کرد: هیئت مدیره اتحادیه ۷۰ جلسه با ۴۵۰ مصوبه داشته است که ۳۵۰ مصوبه اجرا شده است.

مطهریان خاطرنشان کرد: ۲۰۰ مورد مسابقه قرآنی با موضوعات مختلف با شرکت ۲۲۰ هزار نفر در بستر اپلیکیشن افق این اتحادیه اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با حمایت یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه تاکنون هزار فقره وام به موسسات، مربیان و فعالان قرآنی استان یزد به ارزش ۵ میلیارد تومان اعطا شده است که در حال حاضر به اعتبار همچنین ارائه ۳۰ میلیارد ریال برای دریافت وام نیاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برنامه‌های قرآنی خود را در اجرا به اتحادیه واگذار کرده و با مشارکت و همراهی اتحادیه برنامه‌های مختلف قرآنی را اجرا می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد با اشاره به تدوین و تصویب برنامه سه ساله استان یزد از تدوین سند چشم‌انداز قرآنی استان یزد خبر داد و افزود: در دوران کرونا نیز تدابیری برای فراهم کردن بستر مناسب آموزش و فعالیت‌ها به صورت مجازی اندیشیده شد.

مطهریان عنوان کرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور لازم است حرکت پر شتاب‌تری در راستای اجرای فرمایش صورت گیرد، استان یزد در حال حاضر ۵۰۰ حافظ کل قرآن کریم دارد اما باید ۱۵۰ هزار حافظ قرآن کریم تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه وقف مشارکتی از ضروریات محیط قرآنی استان یزد است ادامه داد: اگر طرح وقف مشارکتی در استان یزد به نتیجه برسد حداقل دستاورد آن این است که مؤسسات قرآنی در تأمین هزینه‌های دچار مشکل نشوند، این طرح با همراهی و همکاری اوقاف محقق می‌شود و هر شخصی که قصد وقف نمودن در راه قرآن دارد می‌تواند هزینه مورد نظر را پرداخت کرده و سهمی در طرح اقتصادی ایجاد شده که درآمدهای حاصل از آن صرف فعالیت‌های قرآنی استان یزد می‌شود داشته باشد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..