صادرات ۳۱ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی استان یزد

سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:شرکت تعاونی‌های یزدی با انجام صادرات به کشور‌های روسیه، عراق و ترکیه توانسته اند مبلغ ۳۱ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز، سیروس آقایی در دوره آموزشی مدیریت هوش مالی و کسب و کار‌های تعاونی ویژه کارشناسان حوزه تعاون استان یزد گفت: در راستای مردمی سازی اقتصاد و تحقق سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور تعداد ۳۱۸۰ شرکت تعاونی فعال در استان یزد با ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۲۰ هزار نفر در حال فعالیت اقتصادی هستند.

وی افزود: این تعداد شرکت تعاونی در سال گذشته با انجام صادرات به کشور‌های مختلف از جمله روسیه، عراق و ترکیه توانسته اند مبلغ ۳۱ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته باشند.

آقایی عنوان کرد: در سال گذشته تاکنون تعداد ۴۷ شرکت تعاونی با ایجاد ۱۷۶ فرصت شغلی در استان یزد تشکیل و به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش قوانین تعاون، کار و همچنین مسائل مالی، تجارت، بازاریابی شبکه ای، فروش و… برای اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی ضروری و مهم است تا از مشکلاتی که بنا به دلیل عدم آشنایی با آن‌ها شرکت تعاونی دچار مشکل می‌شود جلوگیری کرد.

در دوره آموزشی مدیریت هوش مالی و کسب و کار‌های تعاونی، نحوه بررسی اجمالی صورت‌های مالی شرکت‌های تعاونی، ترازنامه مالی، سود و زیان و عملکرد آن تدریس شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..