تحول در برنامه‌های گردشگری میبد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد، از تهیه برنامه تحول گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تا دو ماه آینده در میبد خبرداد.

به گزارش یزدی نیوز، آخوندی در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری میبد گفت: این برنامه تحولی قرار است با کمک فعالان بخش خصوصی و دولتی و نماینده و فرمانداری و میراث فرهنگی ملاک عمل برای چهار سال آینده در رشد و توسعه و حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در میبد باشد.

وی در بازدید از بیت آیت الله حائری موسس حوزه علمیه قم، افزود: در راستای تنوع بخشی به گردشگری یکی از مزایایی که شهرستان میبد دارد؛ گردشگری مذهبی است که قرارشد فرمانداری، میراث فرهنگی، جاذبه‌ها و تنوع‌های مذهبی را استخراج کنند تا مسیر گردشگری مذهبی در این شهرستان باز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد درباره بهره مندی شهرستان میبد از عواید اقامتی گردشگری هم بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری درشهرستان میبد تاکید کرد و گفت: در بحث آژانس‌های گرشگری و تور‌ها کمک خواهیم کرد تا شرکت‌های گردشگری در شهرستان میبد شکل بگیرد و برخی مکان‌های شهرستان درمسیر‌های گردشگری استانی و ملی قرارگیرند.

آخوندی افزود: یکی از برنامه توسعه گردشگری که می‌تواند به این امر کمک کند اقامت شبانه درمیبد است تا اقامتگاه‌های سنتی و نوین گردی بتواند مسیر کاملی را طی کند.

بازدید از کهن دژنارین قلعه، مجموعه کاروانسرای شاه عباسی، موزه زیلو و غرفه‌های صنایع دستی موجود، راسته بازار، بوم گردی گلشن و حضور در نمایشگاه توانمندی بانوان کارآفرین میبد از برنامه‌های آخوندی در شهرستان میبد بود.

یک سوم مساحت شهرستان میبد بافت تاریخی است به این معنی که ۸۵۰ هکتار را بافت تاریخی و ۶۰۰ هکتار را در این شهرستان باغات هم پیوند تشکیل می‌دهند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..