استاندار یزد:

طرح‌های مسکن ملی باید شبانه‌روزی و حتی در تعطیلات پیگیری شود

ستاندار یزد با تاکید بر این که مسائل مربوط به طرحهای نهضت ملی مسکن در استان باید به صورت شبانه روزی و در روزهای تعطیل و غیر تعطیل پیگیری شود، از ارزیابی فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها براساس اقدامات و فعالیت‌های آنها در این حوزه خبر داد.

«مهران فاطمی» در نشست شورای مسکن استان یزد که به منظور بررسی میزان پیشرفت طرح‌های طرح نهضت ملی مسکن در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد، طرح‌های نهضت ملی مسکن را اولویت اساسی دولت دانست و گفت: جلسات شورای عالی مسکن به صورت مستمر برگزار می شود و وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان به صورت ویدئو کنفرانسی با ادارات کل در ارتباط بوده و پیگیر این مسئله بسیار مهم هستند.

وی با تاکید بر جدیت بیشتر در پیگیری مسائل مربوط به طرح‌های اقدام ملی مسکن و برداشتن موانع موجود بر مسیر اجرای آن ها، اظهار کرد: دستگاه های ذی ربط باید مسائل و مشکلات فراروی اجرای طرح‌های هر شهرستان را به صورت میدانی یا ویدئوکنفرانسی بررسی و تا پایان سال حل و فصل کنند تا طرح‌های این حوزه در سال جدید طبق برنامه زمانبندی پیش رود.

استاندار در ادامه یکی از شاخص های ارزیابی استان ها را وضعیت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن عنوان و تصریح کرد: در سفرهای بعدی رئیس جمهور، از دو نمونه از طرح‌های اقدام ملی مسکن بازدید و وضعیت آن ها بررسی می شود.

فاطمی با بیان اینکه مسائل مربوط به طرح‌های اقدام ملی مسکن باید کاملا جهادی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: فرمانداران به طور ویژه جلسات شورای مسکن را برگزار و مسائل مربوط به آن ها را پیگیری کنند، علاوه بر این شهرداری ها پیش از ورود به سال جدید، پروانه ساخت واحدها را تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت های قانونی مندرج در قانون جهش مسکن و تفسیر قانون به نفع مردم، طرح‌های این حوزه با کیفیت بالا، کمترین هزینه ممکن و در حداقل زمان ساخته شود، اضافه کرد: واحدهای طرح اقدام ملی مسکن استان باید با رعایت اصول معماری اصیل اسلامی ایرانی و اقتضائات زیبایی شناسی ایجاد شود.

استاندار ادامه داد: براساس هماهنگی های انجام شده، مقرر شد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نسبت به تهیه و ارائه مدل و الگویی در این حوزه اقدام کرده و پیش از اجرا، در نشست شورای مسکن طرح و مصوب شود.

فاطمی با بیان اینکه امروز در مسائل زیرساختی شهرستان ها، مسئله ای مهم‌تر از مسکن نیست، خاطرنشان کرد: در مسیر تحول هیچ مانعی نباید جلوی پیشرفت را بگیرد و مسائل مربوط به این حوزه باید به صورت شبانه روزی و در روزهای تعطیل و غیر تعطیل پیگیری شود.

وی در ادامه از ارزیابی فرمانداران و مدیران دستگاه ها براساس اقدامات و فعالیت های آن ها در طرح اقدام ملی مسکن و پیشبرد طرح‌های این حوزه، خبر داد.

استاندار یزد در پایان اتمام حجت کرد که در سال ۱۴۰۱ هیچ عذری از هیچ دستگاهی در کوتاهی در اجرای طرح‌های مسکن ملی پذیرفته نیست و برای خانه دار شدن افراد در کوتاه ترین زمان ممکن، شخصا پیگیری مسائل این حوزه خواهد بود.

فاطمی در این نشست همچنین بر پیگیری ویژه مسائل مربوط به مسکن ایثارگران و مسکن محرومین، ارائه برنامه زمانبندی اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط کارگزاری ها و تسریع در اجرای طرح‌های این حوزه تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..