راهکار مسئولان در خصوص قیمت نامتعارف پوشاک در یزد

قیمت پوشاک در یزد نسبت به دیگر استانها به گونه‌ای بالاتر است که برخی یزدیها برای تامین آن به سایر استانها سفر می‌کنند ولی علت و راهکارهای رفع این مشکل چیست؟

«علی احمدیان» معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری یزد در نشست کمیته تنظیم بازار ایام پایان سال که با موضوع قیمت پوشاک برگزار شد، با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر بالا بودن قیمت پوشاک در یزد نسبت به مناطق دیگر به گونه‌ای که برخی از مردم برای تهیه پوشاک به استانهای دیگر سفر می‌کنند، خواستار لحاظ سود منطقی و قیمت متعادل پوشاک از طرف فروشندگان در شهرستان و بررسی و نظارت بیشتر و ارائه راهکار از طرف مسئولان ذیربط شد.

«علی عزیزی» رئیس اتحادیه صنف پوشاک یزد نیز در این نشست با اذهان به این که در برخی موارد قیمت پوشاک در یزد از برخی از استان‌های دیگر بالاتر است و فروشندگان هم از این گرانی‌ها راضی نیستند، گفت: افزایش قیمت پارچه، ناچیز بودن سهم فروشنده یزدی از تولیدات داخل استان، افزایش اجاره بهاء مغازه‌های اجاره‌ای در یزد و افزایش دیگر هزینه‌های جاری، فعالیت فروشندگان بدون جواز کسب، نوسانات بازار، بالا بودن قیمت پوشاک برندهای کشوری، قاچاق پوشاک و تصدی گری اتباع بیگانه، همگی از جمله دلایل گرانی در صنف پوشاک است که باید هر چه سریعتر برای ساماندهی آن اقدامی جدی از سوی مسئولان انجام شود.

«حسین شریعتمداری» مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد نیز گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت و پایش بازار انواع کالا و خدمات ویژه نوروز ۱۴۰۱، از تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش تقاضای عمومی شهروندان، در روزهای پایانی سال و لزوم کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت در سطح یزد، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بخش کالایی بر نحوه عرضه و قیمت انواع کالاهای اساسی توسط بازرسان به صورت دو شیفت (صبح و عصر) و همچنین در ایام تعطیل نظارت بیشتری خواهد شد.

شریعتمداری افزود: بازرسان اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی با همراهی کارشناسان اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط و تعزیرات حکومتی، در قالب گشت‌های مشترک بر واحدهای صنفی نظارت بیشتری خواهند داشت.

وی در خصوص راهکارهای متعادل شدن قیمت پوشاک در یزد نیز گفت: الزام به ارائه کردن فاکتورخرید از طرف فروشندگان، افزایش نرخ جریمه‌های گران فروشی و کم فروشی جهت بالابردن کیفیت برخورد، افزایش نظارت بر بازار پوشاک در زمینه مقابله با گران فروشی، جلوگیری از قاچاق پوشاک و شناسایی فروشندگان فاقد جواز کسب، از مواردی است که در تثبیت و متعادل کردن بازار پوشاک موثر است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..