نماینده مردم تهران در جشنواره فراورده‌های کنجدی اردکان:

صنعت محصولات کنجدی با اسم و شهرت اردکان عجین شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به نقش صنایع کوچک به عنوان موتور محرک اقتصاد محلی و کشور، صنعت فراورده‌های کنجدی اردکان را با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال عجین شده با اسم و شهرت اردکان خواند.

«مجتبی توانگر» به نمایندگی از دشتی نماینده مردم اردکان که به دلیل نشستی مهم امکان حضور در مراسم افتتاح دومین جشنواره ملی فراورده های کنجدی در شهرستان اردکان را نداشت، در این برنامه حاضر شد و گفت: یکی از صنایعی که با اسم و شهرت اردکان عجین شده، محصولات کنجدی است که به صورت کارگاه های کوچک و براساس هوشمندی و نیاز مردم این سرزمین شکل گرفته و ریشه در تاریخ و هویت اردکان دارد.

وی با بیان این که هوشمندی و دقت ویژه گذشتگان در این صنعت قابل تحسین است، ادامه داد: امروزه اکثر کارشناسان صنایع کوچک را موتور محرک اقتصاد محلی و کشوری می دانند، اقدامی که گذشتگان در عمل به آن اقدام کرده‌اند و اقتصاد این منطقه را به حرکت درآورده‌اند و از سویی غذای سالم و ساده را برای خود تامین نموده‌اند.

وی گفت: از سوی دیگر آنچه در اقتصادهای پیشرفته مطرح است، ممانعت از خام فروشی است که با دقت در چرخه این صنعت دیده شده و آنگونه که نماینده مردم شریف اردکان در مجلس نیز به صراحت به آن اشاره کرده‌اند، اردکان کاشت کنجد نداشته و ندارد بلکه با توجه به محصول فرآورده‌های کنجدی، تولید این منطقه شده و کسب درآمد از ان بوده است که در جای خود قابل تامل و الگوست.

توانگر خاطرنشان کرد: این صنعت و فراورده‌های کنجدی از صرفا صنعت به هویت میراث مردم این دیار و میراث بزرگ فرهنگی بدل گشته که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد.

وی با بیان اشاره به حمایتهای نماینده مردم اردکان به عنوان رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از برگزاری این جشنواره ملی، افزود: در همین راستا تلاشها زیادی در جهت توسعه صادرات در این بخش و عجین شدن اردکان با این محصولات در کشور و منطقه در دست انجام است.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص دادن سهمی از بازارهای منطقه به محصولات کنجدی این شهرستان، گفت: این جشنواره با همت بیش از ۶۰ تولیدکننده فرآورده‌هی کنجدی اردکان و با حمایت نماینده اردکان و ارگانها و مسئولان با بیش از سه ماه کار مداوم شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تدارک سه روز شاد و شیرین برای مهیمانان و مراجعه کنندگان این جشنواره، عنوان کرد: مسئولان برگزاری جشنواره نهایت قدردانی را ار شهرداری اردکان به ویژه در بحث تبلیغات جشنواره دارند هرچند که این اقدام شهرداری در واقع در راستای رسالت فرهنگ سازی و آموزش شهروندی و حفاظت از هویت و فرهنگ این منطقه است و همچنین حمایت از صنعتی است که با زیست بوم این منطقه همخوانی دارد و هم این که تلاشی برای گردشگران و متقاضیان سرمایه گذاری در شهر اردکان است.

توانگر در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش علمی در تبلیغ و بازاریابی و همچنین بهره‌مندی و استفاده از نمایندگان شهرستان، کاری بزرگ انجام شود و حاشیه سود را برای این محصول افزایش یابد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..