جریمه خلافی ساخت و ساز چهار برابر هزینه دریافت پروانه

شهردار یزد: این میزان جریمه تنها مربوط به زمین‌های سند دار و قطعا جریمه ساخت و ساز در زمین ها‌ی بدون هویت بیشتر است.

به گزارش یزدی نیوز محی الدینی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: برخی از مردم بدون آگاهی از قوانین جدید شهرداری وبدون دریافت پروانه برای ساخت مسکن اقدام می‌کنند که در کمیسیون مربوطه با جریمه سنگین روبرو می‌شوند

محی الدینی با بیان اینکه هم اکنون میزان جریمه خلافی ساخت و ساز چهار برابر هزینه دریافت پروانه است، تاکید کرد: این میزان جریمه تنها مربوط به زمین‌های سند دار و بدون مشکل جانبی است و قطعا جریمه ساخت و ساز‌های بدون پروانه در زمین ها‌ی بدون سند و هویت بسیار بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با رایزنی با سازمان نظام مهندسی سعی خواهد شد شرایط اخذ پروانه برای متقاضیان سهل‌تر و ارزان‌تر شود از مردم خواست قبل از اقدام به اخذ پروانه نسبت به تهیه مستندات از ملک و شناسنامه آن و نیز مباحث مربوط به قوانین ساخت و ساز با مشاوران مشورت کنند.

شهردار یزد همچنین با اشاره به وجود بیش از ۲۰ طرح نیمه تمام در شهرداری گفت: برای تکمیل این طرح ها، در مجموع چیزی حدود یک چهارم بودجه عمرانی شهرداری لازم است.

وی ادامه داد:تلاش می‌کنیم بیشتر این طرح‌های نیمه تمام تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد و برخی را نیز در سال ۱۴۰۲ به اتمام برسانیم.

محی الدینی با تاکید بر اینکه برنامه‌های آینده شهرداری یزد این است که هر طرح عمرانی را که اجرا می‌کند تا اتمام آن طرح جدیدی آغاز نکند و همچنین در زمان تکمیل طرح ها‌ی نیمه تمام سعی می‌کنیم طرحی را آغاز کنیم که بتوانیم به موازات تکمیل طرح‌ها آن را هم تکمیل کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..