حمایت از انتقال خون استان یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، برای تامین چند نفر نیروی انسانی انتقال خون استان قول مساعد داد.

به گزارش یزدی نیوز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در نشست با مدیرکل انتقال خون استان یزد ،با حیاتی خواندن فعالیت انتقال خون گفت: انتقال خون یکی از سازمان‌های حیاتی است که در نجات جان بیماران نقش کلیدی دارد.

عمیدالدین خطیبی افزود: از تلاش شبانه روزی مدیر کل و کارکنان انتقال خون استان یزد که در راستای تامین خون سالم و کافی برای بیماران خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنم و تا بحال شکایتی بابت کمبود خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌های استان یزد مشاهده نکردیم.

وی، با تاکید بر گسترش تعامل بین طرفین درباره پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و همچنین تامین چند نفر نیروی انسانی قول مساعد داد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد هم در این نشست ،با اشاره به حیاتی بودن فعالیت سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین خونی و میزان سلامت خون افراد ، افزود: اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند به نحوی که متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود ۲۳ نفر است در حالی که در استان یزد حدود ۳۲ در هر هزار نفر است.

تقوایی ، با اشاره به تعامل دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل انتقال خون یزدگفت: تعامل بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اداری، مالی، آموزشی، پژوهشی بین دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون استان برقرار است که امیدوارم این همکاری گسترش یابد.

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد به یکی از قطب‌های درمان کشور تبدیل شده است در خصوص وضعیت اهدای خون در استان یزد هم گفت: با توجه به اینکه بین۴۰ تا ۵۰ درصد از اشغال تخت‌های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی تاکنون بیش از سه هزار کیسه خون به استان‌های همجوار که اعلام نیاز کردند ارسال کرده ایم.

در پایان نشست، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پس از اهدای خون از بخش‌های مختلف انتقال خون یزد بازدید و با نحوه تهیه خون و فرآورده‌های آن از نزدیک آشنا شدند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..