دو مگا پروژه هایتک به ارزش ۴۱۰ میلیون دلار در راه یزد

دو مگاپروژه‌ هایتک در زمینه‌های تولید باتری‌های لیتیمی و زنجیره تولید برق خورشیدی در یزد اجرایی می شود.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد در نشست مشترک با مدیران ایدرو به دو مگاپروژه اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مطرح شده دقیقا مبتنی بر هدف گذاری انجام شده در استان است.

در این نشست مقرر شد با مشارکت ایدرو دو مگا پروژه هایتک به ارزش ۴۱۰ میلیون دلار در یزد اجرایی شود.

همچنین به منظور حمایت از بیش از ۱۰ پروژه هایتک دیگر در استان مقرر شد صندوق VC (سرمایه‌گذاری خطرپذیر) با مشارکت ایدرو و صنایع و معادن بزرگ برای سرمایه گذاری تشکیل شود.

لازم به ذکر است این مگا پروژه‌ها در زمینه‌های تولید باتری‌های لیتیمی و زنجیره تولید برق خورشیدی است.

مهران فاطمی استقرار صنایع هایتک در استان را یکی از محور‌های اصلی و مورد اهتمام برنامه‌های این دوره از مدیریت استان دانست و گفت: در سنوات گذشته به مرور ادبیات هایتک شکل گرفت و در باب اهمیت و مزیت‌های آن گفتمان سازی شد و اکنون نیاز آن به خوبی شناخته شده است.

فاطمی در ادامه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد را مربوط به حوزه انرژی‌های خورشیدی دانست و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در جریان سفر به استان یزد تاکید کردند که استان یزد با توجه به ویژگی و مزیت‌های خود ، به لحاظ موقعیت طبیعی و جغرافیایی، زاویه تابش، شدت تابش، ۳۳۰ روز آفتابی در سال و دیگر پارامتر‌های این حوزه، باید به قطب انرژی خورشیدی خاورمیانه تبدیل شود.

فاطمی با اشاره به هدف گذاری استان برای تولید دو هزار مگاوات برق خورشیدی در استان یزد در مدت ۴ سال، بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ مگاوات آن در حال انجام است و مابقی آن با اعلام آمادگی سرمایه گذاران و واگذاری زمین به آن‌ها پیگیری و محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید برق از انرژی خورشید باید در استان تکمیل شود، گفت: بر این اساس باید زنجیره تولید برق خورشیدی از تولید پنل‌ها تا ذخیره ساز‌ها دنبال شود تا به مرحله تامین برق استان در بخش صنعت، خانگی و کشاورزی، از انرژی خورشیدی برسیم.

استاندار یزد در سفر هفته گذشته خود به تهران نشستی را با مدیران ایدرو برگزار کرده بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..