شهردار یزد خبر داد؛

بهره‌برداری کامل از کارخانه کمپوست تا تابستان آینده/نهضت آسفالت معابر شهر یزد در ۱۴۰۱

شهردار شهر میراث جهانی یزد ضمن وعده بهره برداری خطوط کارخانه کمپوست شهر یزد به طور کامل تا تابستان سال آینده، از اهتمام شهرداری به دو موضوع آسفالت معابر و جداسازی آب فضای سبز از آب شرب به طور ویژه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

«ابوالقاسم محی الدینی»در نشست با خبرنگاران ضمن بیان دغدغه مندی مجموعه شهرداری به طرح‌های نیمه تمام شهری، گفت: در همین راستا اعتبارات خوبی به برخی از طرحها در سال جاری اختصاص یافته به طوری که در ایام دهه فجر ۶۶ طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت یا کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به دنباله‌دار بودن برخی از طرح‌های شهر و اختصاص بودجه به این طرح‌ها طی چند سال، از جمله این طرح‌ها را کارخانه کمپوست شهر یزد خواند و اظهار کرد: امسال ۲۲ میلیارد تومان به این طرح تزریق شد و اکنون شاهد انجام تست سرد آن هستیم و امیدواریم در سال آینده فاز اول بازیافت مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار با بیان این که با اختصاص اعتبار برای این مجموعه در سال آینده جهت تامین سایر دستگاه‌ها، ابراز امیدواری کرد خطوط این واحد که یکی از بهترین‌های کشور است به طور کامل تا تابستان سال آینده آماده بهره برداری شود.

وی یکی دیگر از طرح‌هایی که مدت‌های مدیدی بلاتکلیف رها شده بود را فرهنگسرای غدیر خواند که از سال ۹۲ عملیات آن متوقف شده بود ولی با اختصاص اعتبار، امسال محوطه‌سازی و ساختمان سازی آن آغاز شده و امید است تا سال آینده شاهد افتتاح فاز اول آن باشیم.

محی الدینی با بیان این که تکمیل این فرهنگسرا ۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ شاهد تکمیل آن باشیم.

وی از برنامه‌ریزی برای ساخت زیرگذار و روگذر چهار راه شهدای محمودآباد خبر داد و عنوان کرد: مشکلات این طرح در حال پیگیری است و امیدواریم در سال آینده عملیات اجرایی یکی از باندهای این معبر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های نیمه تمام زیادی در شهر داریم که بخش زیادی از آنها تا پایان سال به سرانجام می‎رسد ولی حدود ۲۰ طرح دیگر نیز می‌ماند که برخی در ۱۴۰۱ و برخی نیز تا ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

شهردار به بازپیرایی پارکهای شهر از جمله پارک شادی و هفت تیر، ساماندهی و ساخت زمین‌های ورزشی در محلات و همکاری با شرکت توزیع برق برای ساماندهی و جایگزینی چراغ های روشنایی معابر با لامپهای کم مصرف به عنوان دیگر اقدامات در دست اجرای شهرداری اشاره کرد.

وی یکی از طرح‌های بزرگ شهرداری با پیگیری تخصیص اعتبارات ملی را طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب که نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، ذکر کرد و گفت: البته اعتبار ویژه‌ای برای خرید چاه‌های آب غیرشرب و بلااستفاده سطح شهر برای سال آینده منظور شده است.

وی عنوان کرد: سال آینده اعتبار ویژه‌ای برای آسفالت سطح شهر در نظر گرفته ایم ولی امسال لکه‌گیری معابر را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به آسفالت آنها را در دستور کار داریم.

شهردار به نورپردازی برخی نقاط شهر به ویژه آثار تاریخی با وجود این که اعتباری از سوی میراث فرهنگی به این بخش تعلق نگرفت، نیز اشاره کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری، گفت: کاریزبوم اخیراً به عنوان شهرک مستقل به تصویب رسیده و خدماتشان را خودشان تامین می‌کنند و شهرداری یزد نظارتی در مورد ساخت و سازهای آن ندارد.

محی الدینی در مورد طرح ۴۲۴ هکتار تخصیص یافته جهت طرح جهش مسکن نیز گفت: شهرداری مخالف افزودن این زمین‌ها به شهر یزد است چرا که یزد با ۱۱ هزار هکتار مساحت کنونی برای دو میلیون نفر جمعیت فضای اسکان دارد و این در حالیست که الان ۵۰۰ هزار جمعیت دارد و خدمات به این شهر گسترده را با عوارض همین ۵۰۰ هزار نفر باید ارائه کنیم لذا مخالف گسترش بیشتر شهر هستیم.

وی تاکید کرد: معتقدیم باید شهرهای شاهدیه، یزد و حمیدیا یکپارچه شوند تا برخی فسادها و زمین خواری‌های سودجویان در حریم شهرها که ۸۰ درصد نیز از طریق قانون تسهیل انجام می‌شود، جلوگیری شود.

شهردار با اشاره به ضررهای مالی فراوان حمل و نقل عمومی شهرداری به ویژه پس از شیوع کرونا، گفت: به دنبال راه اندازی حمل و نقل ترکیبی هستیم تا بتوانیم هزینه ها را کاهش و خدمات را ارتقا دهیم که امیدواریم تا ۱۰ ماه آینده وارد مرحله عملیاتی شود.

تدارک ۴۳ ویژه برنامه‌ نوروزی در سازمان فرهنگی شهرداری

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست اظهار کرد: نوروز امسال با میلاد امام زمان شروع و اختتام ان با آغاز ماه رمضان خواهد بود لذا امیدواریم نوروزی شاد داشته باشیم.

وی با بیان این که تاکنون ۴۳ برنامه نوروزی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تدارک دیده شده است، از جمله آنها را جشن ویژه نیمه شعبان در بلوار حضرت ولی عصر(۵۲ متری) امامشهر، حمایت از جشن‌های مردمی سطح شهر، جشن تحویل سال در میدان امیرچخماق، برپایی نوروزگاه‌های شهرداری، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ایستگاه‌های نقاشی، عکاسی و سلامت، اجرای نمایشهای عروسکی در سطح شهر و طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی، ذکر کرد.

صداقت با اشاره به ایجاد خانه سنتها در خانه تاریخی سیگاری‌ها،‌ از برنامه ریزی برای ایجاد المانهای متحرک شامل پیرمردهای یزدی که با دوچرخه در سطح شهر تردد و قصه‌ها و سنتهای یزد را نقل می کنند، سخن گفت.

اختصاص ۳ پارک برای اسکان موقت مسافران نوروزی

«حسین منصوری زاده» رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد ضمن ارائه توضیحاتی در مورد لزوم پیرایش و هرس درختان سطح شهر در پاسخ به گلایه برخی شهروندان، از برنامه ریزی برای ساماندهی سیمای بصری تابلوهای سطح شهر خبر داد.

وی افزود: ۲۷ اسفندماه نیمه شعبان است لذا به نیت امام دوازدهم، داوزده نوروزگاه در ۵ محدوده شهر ایجاد خواهد شد و برنامه های متعددی برای هر یک از این نوروزگاه‌ها تدارک دیده ایم.

منصوری‌زاده همچنین گفت: در نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۶۰ المان در سطح شهر نصب می شود و در مناطق مختلف شهر طی این ایام، برنامه‌های شاد و متنوعی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از دو ماه قبل موضوع اسکان موقت مسافران نوروزی در سه منطقه سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته که شامل پارک کوهستان، پارک طبیعت و یکی از دو پارک هفتم تیر و پارک بزرگ شهر خواهند بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..