رسیدگی به بیش از دو هزار پرونده اعتراض مالیاتی در یزد

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد: تاکنون برای ۷۵۶ پرونده رأی قطعی صادر و به مؤدیان ابلاغ شده است.

به گزارش یزدی نیوز، مجید کرباسی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ تاکنون دو هزار و ۵۹۰ فقره پرونده اعتراض مالیاتی به هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم استان ارجاع شده است؛ از رسیدگی به دو هزار و ۵۳۷ فقره آن خبر داد.

وی اظهار داشت که تاکنون برای ۷۵۶ پرونده رأی قطعی صادر و به مؤدیان ابلاغ شده است.

کرباسی مالیات را به عنوان یکی از مهمترین عناصر مدیریت درآمد‌های ملی عنوان کرد و افزود: رسیدگی به اعترضات مؤدیان مالیاتی در خصوص ناعادلانه بودن مالیات در هیأت مزبور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این خصوص سامانه‌ای با عنوان مرکز دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خاطرنشان کرد: مجموع مالیات پرونده‌های تعیین تکلیف شده معادل مبلغ ۲۱۴ میلیارد ریال بوده که این رقم پس از رسیدگی و صدور رای، به مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طبق تفویض اختیار صورت گرفته به استان‌ها، مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و اشخاص حقوق تا سقف پنج میلیارد ریال می‌توانند نسبت به مالیات‌های قطعی شده خود که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلائل کافی (پس از تکمیل فرم درخواست رسیدگی) شکایت نموده و تقاضای رسیدگی مجدد خود را به دبیرخانه استانی هیات تسلیم کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..