افزایش تسهیلات ساخت و ساز بافت‌های فرسوده

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری یزد: تسهیلات ساخت و ساز بافت‌های فرسوده در شهر‌های زیر یک میلیون نفر به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

خسروآبادی  گفت: تسهیلات بافت فرسوده در سال‌های گذشته برابر با ۱۴۰ میلیون تومان در واحد‌های خودمالکی و ۲۲۰ میلیون تومان در واحد‌هایی که از فناورین‌های نوین استفاده کرده و بالای چهار واحد در پرونده ساختمانی آن‌ها قید می‌شد، تعلق می‌گرفت.افزایش تسهیلات ساخت و ساز بافت‌های فرسوده

وی افزود:، اما امسال با توجه به ابلاغ قانون جهش تولید و ابلاغ منابع حاصل از تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، این مبلغ به ۳۵۰ میلیون تومان در شهر‌های زیر یک میلیون جمعیت افزایش یافت.

رئیس اداره برنامه ریزی و بازآفرینی شهری یزد ادامه داد: ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ، از محل منابع ارزان قیمت با سود ۹/۵ درصد و ۵۰ میلیون تومان از محل منابع رایج بانکی با سود ۱۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه فرصت خوبی برای اخذ این تسهیلات برای شهروندان یزدی فراهم شده است، تصریح کرد: بافت‌های تاریخی هم در تعاریف بافت فرسوده، شبهی از انواع بافت‌های ناکارآمد شهری به شمار آمده که ضوابط خاص خود را دارند و ساخت و ساز در آن‌ها بر اساس نظر اداره کل میراث فرهنگی انجام می‌گیرد.

خسروآبادی اظهار داشت: بنابراین تسهیلات هم به بافت‌های فرسوده میانی شهر‌ها و هم به بافت تاریخی تعلق می‌گیرد و همشهریانی که دارای سند املاک قابل رهن در بانک هستند، می‌توانند با اخذ پروانه از تسهیلات بافت فرسوده و تاریخی استفاده کنند.

وی گفت: همشهریان با مراجعه به سایت اداره راه و شهرسازی و همچنین شهرداری می‌توانند نقشه بافت فرسوده را مشاهده کنند. نعیم آباد، اکبرآباد، فهادان، حسن آباد، مهدی آباد و … شامل این تسهیلات هستند.

رئیس اداره برنامه ریزی و بازآفرینی شهری یزد درباره زمان این تسهیلات افزود: این تسهیلات بر اساس بخشنامه‌ای از محل اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ است و با توجه به اینکه پایان تیرماه، سال مالی ۱۴۰۰ محسوب می‌شود، شهروندان تا آن زمان می‌توانند از تسهیلات بهره گیرند.

بخش نظردهی بسته شده است..