شیب تند شیوع طلاق در یزد

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: شیوع طلاق در یزد شیب تند دارد و اگر ادامه یابد به استان های بالای کشور خواهیم رسید.

«رضا ابهّت» ضمن اعلام این خبر در دیدار با امام جمعه شهرستان مهریز، گفت: آمار طلاق در استان رتبه ۳۰ کشور را داشت اما امروز رتبه ۱۷ کشور را داریم.

وی با اشاره به سرفصل آسیب های اجتماعی و اهمیّت آن، گفت: مهم ترین ارگان دولتی که در این سرفصل شرح وظیفه دارد بهزیستی است.

وی گفت: دختران فراری، طلاق، زنان تحت خشونت و اعتیاد بخشی از آسیب‌های اجتماعی است و متأسفیم که بگوییم وجود دارد اما با نپرداختن با آنها کمتر نمی شود.

این مسئول در خصوص شرح وظایف عریض و طویل بهزیستی گفت: ۱۲هزار و ۷۰۰ نفر با معلولیت جسمی حرکتی، ۵هزار و ۵۰۰ نفر با معلولیت بینایی، ۴هزار و۵۰۰ نفر با معلولیت شنوایی، ۳ هزار و ۷۰۰ نفر با معلولیت گفتاری،۴۷۰۰ نفر با معلولیت ذهنی، ۶۷۰ نفر با معلولیت نخاعی و ۳۷۰۰ نفر بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند که تمام امورات آن ها اعم از حمایت، درمان و بازتوانی، اشتغال، مسکن و… برعهده بهزیستی است.

وی فرسودگی شغلی کارکنان بهزیستی را یادآور شد و گفت: این فرسودگی بواسطه مواجه با مشکلات و آسیب های جامعه هدف باعث شده تاب و توان و انگیزه را از پرسنل بهزیستی بگیرد.

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه مهریز نیز با بیان اینکه خدمات بهزیستی و کار خیر ثواب دارد، اظهار کرد: کار در بهزیستی خدمت به خلق ضعیف خدا و کسانی است که معلولیت های مختلف دارند و چشم امید آنها به بهزیستی و نهادهای حمایتی است.

وی افزود: برخی از نظر روحی و روانی آسیب دیده اند که این نیاز به صبر و اخلاق نیکوی وسیعی برای سر و کار داشتن با آن ها است.

حجت الاسلام محی الدینی مراجعات به دفتر امام جمعه را یادآور شد و گفت: معیشت و فقر، عمده مشکل مراجعه کنندگان است که فشار مضاعفی بر خانواده ها وارد می کند.

وی با اشاره به توان محدود بهزیستی گفت: در کلان کشور می بایست فکر اساسی کرد و بودجه بیشتری در اختیار بهزیستی قرار دهند.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها در هزینه ی اولیه مانده اند در بحث های پزشکی نیز هزینه ها چندین برابر است و لازم است خیّرین پای کار بیایند.

وی گفت: باید فرهنگ سازی شود خیّرین بیایند کمک نهادهایی مثل بهزیستی و آن ها را تقویت کنند و یا درآمدهای پایدار برای آن ها فراهم شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت کمیته امداد و بهزیستی گفت: متأسفانه این ضعف است که ماهی می دهیم اما ماهیگیری یاد نمی دهیم و خیّرین باید تشویق شوند درآمد پایدار برای این قشر درست کنند که فشار روی دولت نباشد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، حجت الاسلام محی الدینی مرکز سالمندان مهریز را نمونه خوب مشارکت خیّرین دانست و اظهار داشت: باید فرهنگ سازی شود خیّرین به سمت نیازهای روز جامعه روند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..