قوانین باید به نفع کارگران و عامه مردم تفسیر شود

استاندار یزد: تکریم کارگران باید در اولویت مدیران باشد و قوانین به نفع آنان تفسیر شود.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد با حضور در خانه کارگر در نشستی با جمعی از روسای تشکل‌های کارگری مسایل و مشکلات جامعه کارگری استان را بررسی کرد.

فاطمی با اشاره به اینکه تکریم کارگران باید در اولویت مدیران باشد گفت: قوانین باید به نفع کارگران و عامه مردم تفسیر شود.

استاندار افزود: گزارش‌های سخت و زیان آور در اختیار کارگران قرار نمی‌گیرد در حالیکه باید یک نسخه از آن در اختیار تشکل‌ها یا نماینده‌ای از تشکل‌ها قرار گیرد تا به شکل مناسب کارگر را مطلع و اقدام لازم صورت گیرد.

فاطمی در خصوص ارتباط بازرسان در واحد‌های تولیدی هم با تاکید بر اینکه این ارتباط باید با کارگران برقرار شود نه با کارفرمایان افزود: در خصوص رای کمیته مشاغل زیان آور که از سوی تامین اجتماعی اجرایی نمی‌شود نیز باید هر رایی که تامین اجتماعی اجرایی نمی‌کند از طریق کمیته مشترک سه جانبه رفع اختلاف شود تا به مرحله اجرا برسد.

 

استاندار گفت: یکی از اتفاقات خوبی که باید رقم بخورد تعامل بین کارگران و کارفرمایان است و باید به سمتی برویم که فضای کسب و کار در این زمینه وضعیت مناسبی داشته باشد.

 

فاطمی خاطرنشان کرد: به تمام کارفرمایان ابلاغ شود که اگر یک کارگر عضو شورا‌های کارگری در چارچوب وظایف قانونی با ابزار‌های قانونی اظهار نظری داشت و از حق کارگران دفاع کرد نباید اخراج و از کار برکنار شود.

فاطمی با بیان اینکه برخی موارد و مشکلات مطرح شده از جمله همسان سازی حقوق در اختیار استان نیست و مجلس باید در این زمینه ورود کند افزود: مواردی که مشابه این باشد و در اختیار مجلس است را به صورت طرح آماده و ارائه کنید تا با نمایندگان استان در این زمینه اقدام شود که خوشبختانه نمایندگان یزد هنر اجماع سازی را دارند و می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

 

دبیر اجریی خانه کارگر یزد با اشاره به صراحت قوانین مرتبط با کار و کارگر گفت: عدم اجرای قانون ُ ریشه بروز مشکلات جامعه کارگری است.

دهقانی اشکذری از عضویت صد و سی هزار نفر در خانه کارگر یزد خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و اصناف مختلف خدمات مختلفی راستای رفاه حال کارگران و کمک به مشکلات معیشتی آن‌ها انجام می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد افزود: متاسفانه برخی افراد از جیب کارگران سودجویی می‌کردند و در خصوص موارد بیمه و تامین اجتماعی و یا اختلافات کارگری و کارفرمایی به عنوان نماینده کارگر و وکیل کارگر خود را معرفی می‌کردند و حتی بیش از مطالبه کارگر حق الوکاله می‌گرفتند.

در ادامه این نشست استاندار از بخش‌های مختلف خانه کارگر بازدید و از نزدیک در جریان خدماتی که به کارگران ارایه می‌شود قرار گرفت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..