استاندار یزد:

مدیریت واحد شهری باید در شهر یزد محقق شود

استاندار یزد با اشاره به سکونت بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر یزد، بر لزوم ایجاد مدیریت واحد شهری در این شهر تاکیدکرد.

«مهران فاطمی» در نشست شورای اسلامی شهر یزد که در محل صحن شورا و با حضور مدیران کل دستگاه های استان و اعضای شورا برگزار شد، مدیریت واحد شهری را یکی از مطالبات و آرمان‌های محقق نشده در طول سنوات گذشته دانست و گفت: باتوجه به سکونت بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر یزد و پیچیدگی مسائل آن نسبت به سایر شهرستان‌ها، درصددیم تا در چارچوب اختیارات موجود، در یک سطحی مدیریت واحد شهری را در شهر یزد محقق شود.

وی با تاکید بر انجام کار کارشناسی پیش از برگزاری جلسات، خاطرنشان کرد: تدوام برگزاری این جلسات به صورت هدفمند و با دستور کار مشخص می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات شهر یزد را حل کرده و سرعت توسعه و پیشرفت یزد را مضاعف کند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این جلسات باید حداقل به صورت ماهانه و به دبیری شهردار یزد برگزار شود، عنوان کرد: مدیر کل میراث فرهنگی استان، فرماندار و شهردار یزد ظرف مدت یک هفته، شورای راهبردی و عملیاتی بافت تاریخی را پالایش و خروجی از آن ارائه دهند تا به عنوان مبنای کار قرار گیرد.

فاطمی همچنین در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف صورت گرفته برای طرح پیامبر اعظم(ص) جهت قرارگیری در مسیر اجرا، اظهار کرد: موضوعات مصوب جلسه در خصوص این طرح باید اجرا شود چرا که مبتنی بر آن به مردم قول داده می شود و قول بدون عمل غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

وی در ادامه بر تشکیل کار گروهی جهت تعیین سهم شهرداری یزد از عوارض آلایندگی هوا و پیگیری افزایش تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا تاکید کرد.

استاندار به لزوم توجه ویژه به مسائل فرهنگی شهر یزد پرداخت خاطرنشان کرد: روح حاکم بر تصمیمات ما باید مبتنی بر فرهنگ غنی قرآن، مکتب اهل بیت (ع) باشد و تمامی اقدامات و فعالیت ها در تراز دارالعباده و شهر میراث جهانی باشد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرارگیری در آستانه عید نوروز و سیاست مدیریت هوشمند کرونا، تصریح کرد: پیش بینی می شود میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی باشیم لذا مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با جدیت پیگیری شود و شهر آماده استقبال از میهمانان نوروزی شود.

استاندار در پایان بر ضرورت در نظر گرفتن متولی خاص برای اماکنی نظیر مسجد جامع یزد و تدوین پروتکلی ویژه هر یک از اماکن پر تردد استان؛ در ایام نوروز، تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..