صدور مجوز‌های مغایر با محافظت از بافت تاریخی یزد

عضو شورای شهر یزد: برخی از مجوز‌های اعطا شده میراث در بافت تاریخی، با بافت جهانی سنخیت ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، بی بی فاطمه حقیر السادات در دیدار با استاندار یزد گفت: همه ادعا‌هایی داریم که یزد شهر میراث جهانی شده، اما برای حفظ آن بر خلاف مقررات بافت عمل می‌کنیم و متاسفانه مجوز‌های اشتباهی صادر شده است که برخلاف حفظ بافت تاریخی می‌باشد.

وی افزود: اگر ما اصول اساسی بافت تاریخی شهر یزد که بر اساس آن مجوز جهانی گرفته را بررسی کنیم، مشخص می‌شود که با این مجوز‌های اعطا شده تناقض دارد و متاسفانه کار‌هایی با دست خومان انجام می‌دهیم که شهر را از میراث جهانی خارج می‌کنیم.

نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد اظهار داشت: مجوز‌های پیش از حد به هتل‌ها و بوم گردی‌هایی که استاندارد ندارند هم در بافت قابل توجه است و نشان می‌دهد مجوز‌هایی از سوی اداره میراث داده شده که به هیچ عنوان با بافت تاریخی همخوانی ندارد.

حقیر السادات با اشاره به عدم توجه به جایگاه شهرداری در جلسه تودیع و معارفع مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: در این جلسه مشخص شد که متاسفانه شهرداری فقط هزینه کننده بود، اما جایگاهی برای آن دیده نشد در صورتی که ما هر هفته و شبانه از بافت تاریخی بازدید داریم.

وی بحث امنیت ساکنان این بافت را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: اگر توقع دارید شهرداری حمایت کند باید شهرداری هم در این مسائل دیده شده و فعالیت شبانه روزی شهرداری هم در بافت تاریخی در نظرگرفته شود.

عضو شورای شهر تصریح کرد: در حفظ بافت تاریخی باید گروهی درگیر شوند که متوجه باشند شهرداری و شورا در مقابل میراث نیستند، بلکه کنار آن است تا در کنار هم شهر میراث جهانی را ارتقاع بدهیم و آن را حفظ کنیم؛ نه اینکه چند سال دیگر بگویند این گروه آمد و شهر را از میراث جهانی خارج کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..