تسهیلات ارزی صندوق ملی، گره گشای مشکل آفرین

تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی که انتظار می‌رفت گره گشای واحد‌های صنعتی باشد به مشکلی بزرگ برای این حوزه مبدل شده است.

به گزارش یزدی نیوز حدود سال ۱۳۹۷ بود که بسیاری از واحد‌های تولیدی در کشور، تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی را دریافت کردند تا راهگشای تولید و اشتغال و رونق صنعت کشور شود.

اما با افزایش چند برابری نرخ ارز از آن سال تاکنون، پرداخت بدهی و اقساط این تسهیلات را برای صاحبان واحد‌های تولیدی سخت و گاهی غیرممکن کرده است.

این واحد‌ها تسهیلات خود را با ارز هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تومان دریافت کرده و هم اکنون مجبور هستند بازپرداخت تسهیلات خود را با نرخ روز دلار که چندین برابر شده است، پرداخت کنند.

گرچه آمار دقیقی از این واحد‌ها در استان یزد وجود ندارد، اما حدود ۲۰۰ واحد در کشور این تسهیلات را دریافت کرده که برای بازپرداخت آن با مشکل جدی مواجه شده اند.

این مساله، اصلی‌ترین دستورکار نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود که استاندار یزد قول داد این مشکل را در وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری و در راستای حل آن تلاش کند.

تعرفه شرکت‌های خدمت رسان در حوزه گردشگری که برای فعالان این صنعت مشکل آفرین شده است هم در این نشست مطرح و مقرر شد استاندار در تهران به رایزنی پرداخته تا با کاهش این تعرفه‌ها از مشکلات حوزه گردشگری استان کاسته شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..