جای خالی برنامه‌ای جامعه در حوزه مبارزه با مواد مخدر

استاندار یزد: لازمه حکمرانی صحیح در حوزه مدیریت و مبارزه با مواد مخدر طراحی برنامه‌ای از راهبرد تا حوزه اقدام و عمل است.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان اینکه برنامه محوری باید به عنوان یک اصل اساسی در اقدامات و فعالیت‌های این شورا قرار گیرد، گفت: شرح وظایف دستگاه‌ها و فرمانداران در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشخص است، بنابراین باید ذیل این شرح وظایف و راهبرد‌های ستاد، برنامه راهبردی و عملیاتی هر دستگاه و شهرستان تدوین و مشخص شود.

وی با اشاره به جای خالی برنامه‌ای جامع در حوزه مبارزه با مواد مخدر با برش دستگاهی و شهرستانی، اظهار داشت: حکمرانی هر حوزه، فرایندی از راهبرد تا به ثمر نشستن اقدامات در محدوده مدنظر بوده و در صورت عدم تاثیر مصوبات و اقدامات، حکمرانی اتفاق نیفتاده است.

استاندار یزد لازمه حکمرانی درست در حوزه مدیریت و مبارزه با مواد مخدر را طراحی برنامه‌ای از راهبرد تا حوزه اقدام و عمل دانست و افزود: انتظار ما از دستگاه‌ها و شهرستان‌ها تحقق این مهم است و این موضوع به عنوان ملاک ارزیابی و مبنای پیگیری‌ها خواهد بود.

فاطمی با اشاره به عدم کفایت اقدامات انجام شده در راستای ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص مواد مخدر و آسیب‌های آن تصریح کرد: باید به صورت ویژه در راستای فرهنگسازی، اقناع سازی و ارتقای سطح دانش عمومی در این خصوص مسائل این حوزه و بالاخص در حوزه پیشگیری که قطع کننده چرخه اعتیاد است، کار شود.

وی همچنین به عدم اطلاع بسیاری از افراد از وجود خط ملی اعتیاد، با وجود گذشت سال‌ها از راه اندازی این خط اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها این خط تلفن را که در راستای راهنمایی و مشاوره تلفنی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد راه اندازی شده، به صورت گسترده معرفی کنند.

استاندار یزد بر لزوم برگزاری جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به صورت منظم و مطابق برنامه زمانبندی تأکید کرد و ادامه داد: کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد باید به صورت مستمر تشکیل و موضوعات کارشناسی شده‌ی خروجی آن‌ها جهت بررسی و تصویب ارائه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد هم در این نشست گفت: مقرر شد جلسات بر اساس دستورالعمل ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان یزد، شهرستان‌ها و کمیته‌های تخصصی با تاکید برحضور روسای جلسات و کمیته‌ها به صورت منظم برگزار شود.

جوکار با اشاره به معرفی خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ افزود: این شماره درباره پیشگیری، درمان و بازتوانی اعتیاد به سوالات شهروندان جواب می‌دهد.

وی عنوان کرد: مقرر شد کلیه دستگاه‌های استان در برنامه‌های ویژه نوروز ضمن توجه به مباحث پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ سازی در خصوص کاهش تقاضای مواد مخدر از شعار نمادین ستاد مبازره با مواد مخدر کشور “یاریگر هم باشیم” استفاده کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..