با حضور رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن؛

طرحهای مسکن روستایی بنیاد مسکن استان یزد افتتاح و کلنگ زنی شد

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن استان یزد در شهرستانهای تفت و اشکذر، طرح‌های مسکن روستایی استان را افتتاح و کلنگ زنی کرد.

حجت الاسلام «حسین روحانی نژاد» رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرهای دوره‌ای خود از استانها در مورد اهداف سفر سه روزه خود به یزد گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد اقدامات موثری را در حوزه عمران روستایی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام داده است که از برخی از انها طی این سفر بازدید شد.

وی همچنین به بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تفت اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه بنیاد مسکن استان یزد از استانهای پیشرو در این زمینه است و تقریباً آحاد مردم از این خدمات این نهاد بهره مند شده‌اند.

این مسئول با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و اهتمام دولت به این موضوع، گفت: با توجه به این که در روستاها عمدتا زمین مسکن و نیروی کار از خود روستا و صاحبان مسکن تامین می‍شود، با این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی می‌توان به خوبی ساختمان را به نتیجه رساند.

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان نیز به بازدید از شهرک طراحی شده در مجاورت روستای شمسی از توابع شهرستان اشکذر نیز اشاره کرد و گفت: این شهرک که به صورت خانه‌های ویلایی برای افراد فاقد مسکن روستا در دستور ساخت است از شهرکهای لوکس روستایی در کشور خواهد شد.

«علیرضا نادریان زاده» مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز به خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۴ طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را در دستور کار قرار داده که افق این طرح ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بوده است و به تبع در استان یزد نیز اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر ۲۳ هزار واحد مسکونی یعنی معادل ۴۵ درصد از واحدهای روستایی در استان یزد مقاوم سازی شده است و امیدواریم در افق ۱۴۱۰ تمام واحدهای مسکن روستایی در استان مقاوم سازی و بهسازی شود.

نادریان با اشاره به تسهیلات ارائه شده در این بخش گفت: خوشبختانه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از رقم ۵ میلیون تومان در سال ۱۳۸۴ هم اکنون به رقم ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که با بازپرداخت ۲۰ ساله و سه سال دوره مشارکت و کارمزد ۵ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ بازدید از طرح ۱۰۴ واحدی آسنان تفت و کلنگ زنی ۱۰۰ واحدی فاز سوم آن، بازدید از طرح ۱۶۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن و افتتاح واحد مسکن محرومین در شهرستان تفت، کلنگ زنی ۱۵ واحدی ولایت فاز دوم در شهرستان اشکذر، بازدید از اجرای بافت با ارزش روستای شمسی و افتتاح یک واحد از ۲۳ هزار و ۷۳۱ واحد مسکن روستایی مقاوم در شهرستان اشکذر از برنامه ‌های امروز حجت الاسلام «حسین روحانی نژاد» رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..