گزارش عملکرد یکساله هیات‌های اندیشه‌ورز در مجمع بسیجیان استان یزد

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج از برگزاری مجمع عمومی بسیجیان یزد به منظور ارائه گزارش عملکرد یک ساله گروه‌ها و هیاتهای اندیشه‌ورز بسیج استان و طرح اولویتهای کاری سال آینده آنها خبر داد.

سرهنگ «حمیدرضا محدث» در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش هیاتهای اندیشه ورز در تحقق سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج و احصاء و شناسایی ظرفیتها و مشکلات جامعه، از برگزاری اجلاس عمومی بسیجیان استان در روزشنبه هفتم اسفندماه در محل دانشگاه یزد خبر داد.

وی ارائه عملکرد گروه‌های یازده‌گانه، کارگروه‌های شهرستانها و هیاتهای اندیشه ورز بسیج را مهمترین دستور کار این اجلاس ذکر کرد و ادامه داد: بسیج و هیاتهای اندیشه ورز بسیج در سند اعتلای بسیج وظیفه شناسایی نظام مسائل، ظرفیت‌ها و همچنین کمک به تحقق دولت و جامعه اسلامی را بر عهده دارند.

وی گروه‌های یازده‌گانه ذیل مجموعه بسیجیان استان را شامل گروه‌های اقتصاد و زیربنایی، بهداشت و محیط زیست، مدیریت و عمرانی، گردشگری، زیست و آموزشی، علم و فناوری، زنان و خانواده، رسانه و فضای مجازی، حقوقی و قضایی، سیاسی و امینتی و فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: اعضای این گروه‌ها شامل صاحبنظران و نخبگان جامعه هستند که نسبت به احصاء مطالبات مردم در بخشهای مختلف اقدام و جهت رفع آنها براساس اولویت راهکار ارائه می‌دهند.

محدث به فرایند راهبردی فعالیتی هیاتهای اندیشه ورز نیز اشاره و ابراز کرد: هیئت‌های اندیشه ورز در اولین مرحله نسبت به تبیین مسائل اقدام می‌کنند و گفتمان سازی دراین رابطه دومین قدم هیات های اندیشه ورز است.

وی ادامه داد: تبدیل مسئله به مطالبه عمومی از نتایج گفتمان سازی است و در نهایت به اجرا و جل مشکلات و مسائل کمک خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج یکی از اقدامات صورت گرفته در جهت ضمانت اجرایی طرح‌های ارائه شده برای رفع مشکلات احصاء شده توسط هیاتهای اندیشه ورز از سوی مسئولان مربوطه را تشکیل دبیرخانه شهید مدرس عنوان و بیان کرد: این دبیرخانه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، استاندار، رئیس هیات اندیشه ورز بسیج استان و سئولان مرتبط با موضوع، تشکیل می‌شود.

محدث با بیان این که هم اکنون در ذیل هیات اندیشه ورز استان، ۱۳ هیات اندیشه ورز در نواحی بسیج استان و در ذیل آنها تا سطح محلات هیاتهای اندیشه ورز فعالیت دارند، گفت: تلاش داریم تا پایان برنامه توسعه هفتم، تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات استان دارای هیات اندیشه ورز شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۴۳ مسئله توسط هیاتهای اندیشه ورز استان که دارای ۱۷۵۰ عضو است، احصاء شده و ۵۴ طرح برای حل مسائل مربوطه اراه شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ جلسه دبیرخانه شهید مدرس در سال جاری، از عمده مسائل مطرح شده را مدل مدیریتی انفال معدنی، پلیس رسانه و فضای مجازی، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، گردشگری پایدار، حمایت از تعاونی‌های معدنی، طرح ساخت مسکن، راه انداز یوتوقیت مراکز رشد فناوری و اجرای طرح شاگردپروری جهت جبران عقب ماندگی علمی دانشجویان در جریان شیوع کرونا و نیز طرح فرآوری و صرفه جویی در مصرف آب، برشمرد.

محدث با تاکید بر این که بسیج متعلق به گروه و جریان خاصی نیست بلکه متعلق به همه کسانی است که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، گفت: بسیج اقشار در حوزه بسیج استان ۲۲ قشر را تحت پوشش دارد و تقریباً هر قشری دارای یک نماینده رد بسیج اقشار است و به همین تعداد هیات اندیشه ورز اقشار را داریم.

این مسئول در پایان با بیان این که علی رغم حرکت دراین مسیر هنوز یک درصد از ظرفیتهای بسیج در استان هم مورد استفاده قرار نگرفته است، گفت: استان یزد نیازمند یک اندیشکده راهبردی برای استفاده حداکثری از ظرفیتها و متمرکز کردن اقدامات پراکنده جهت رفع مشکلات است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..