مدیر مسئول آفتاب یزد:

وزیر روحانی از نمایندگان خواسته بود به عارف رای ندهند!

سکوتی که به معنای قهر و گوشه نشینی باشد، در مرام آقای عارف نیست و نخواهد بود.

به گزارش یزدی نیوزمنصور مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در گفتگو با  آریا در خصوص علت سکوت این روزهای آقای عارف، گفت: بعید می دانم آقای عارف سکوت کرده باشند. البته این بستگی دارد که این سکوت را چگونه تعریف کنید. آقای عارف به عنوان یک سیاستمدارِ اخلاق مدار سکوت کرده است، ایشان همیشه تابع تصمیم جمع بودند و خواهند بود. اگر رئیس کمیسیون آموزش نشدند حتما یک مصلحتی در آن بود، اگر رئیس نباشند، بهتر می توانند در کمیسیون آموزش حضور و نقش بسزایی داشته باشند. البته ایشان با سوابق و فعالیت های اجرایی که داشتند، می توانستند در کمیسیون های دیگری فعالیت کنند، اما با علاقه خودشان به کمیسیون آموزش رفتند. قطعا آقای عارف مطالبات مردمی را در قالب فراکسیون امید پیگیری خواهند کرد. عارف کسی است که با رای مردم، به عنوان نفر اول تهران به مجلس راه یافت و حتما ایشان هم این مطالبات را دنبال خواهد کرد و سکوتی که به معنای قهر و گوشه نشینی باشد، در مرام آقای عارف نیست و نخواهد بود.

وی در خصوص اظهارات برخی از اصلاح طلبان مبنی بر عدم حمایت از آقای عارف در مجلس و خلف وعده اعضای لیست امید، گفت: پیشنهاد ریاست مرکز پژوهش ها را باید رئیس مجلس و هیئت رئیسه که هیئت امنا آن هستند، بدهند. دقیقا می بینید که ریاست مجلس رقیب آقای عارف است و هیئت رئیسه مجلس بیشتر در سیتره اصولگرایان است؛ از همان هفت نفری که از لیست امید در هیئت رئیسه هستند، دو نفر از آنها با لابی آقای لاریجانی در آنجا حضور دارند. قطعا پیشنهاد مرکز پژوهش ها به آقای عارف داده نشده است، زیرا اصولگرایان همه چیز را برای خود می خواهند. دقیقا در رابطه به کمیسیون ها و چیدمان افراد در کمیسیون ها، آنها حتی اجازه ریاست کمیسیون آموزش را هم به آقای عارف ندادند. برخی از اصولگرایان فعال بودند و مهندسی کردند و از خواسته اصلاح طلبان که خواسته مردم است، توانستند جلوگیری کنند.
این چهره اصلاح طلب در خصوص تشدید گلایه های اصلاح طلبان از دولت روحانی و احتمال جدایی اصلاح طلبان از حامیان دولت و شکست ائتلاف، گفت: اعضای حزب اعتدال و توسعه فعالیت زیادی داشتند تا رقیب آقای عارف رای بیاورد. در همین راستا حتی یکی از وزرای دولت روحانی با نمایندگان تماس گرفته و از آنها خواسته بود به رقیب آقای عارف رای دهند. این حزب پنج شش نفره فراموش کرده است که با حمایت اصلاح طلبان و کناره گیری به موقع آقای عارف برای ایجاد وحدت بین اصلاح طلبان بود که آنها تواستند به پاستور راه پیدا کنند. چنین حزب کوچکی توهم اند اصلاح طلبی دارد! این توهم مشابه آن توهمی که اصولگرایان داشتند و گفتند میخ های آخر را به تابوت اصلاح طلبان زدیم و اصلاح طلبان مردند! اما در خرداد ۹۲ مردم نشان دادند که اصلاحات زنده است. متاسفانه این توهم را این حزب اندک شمار طرفدار دولت هم دارد و خیال می کند که اصلاح طلبان حذف شده و فکر می کنند که گفتمان نداشته خود را می توانند در گفتمان اصلاحات جای گذاری و میدان داری کنند! متاسفانه در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس، جریان ضد عارف در پاستور شکل گرفته بود و تلاش کردند که رقیب رای بیاورد و این اتفاق هم افتاد. 
مظفری در ادامه گفت:  فراکسیون امید  با ۱۱۵ رای قبل از انتخاب هیئت رئیسه موقت اعلام موجودیت کرد و ۱۰۳ نفر از این لیست به آقای عارف رای دادند از این تعداد آرا حدود ۲۰ نفر از مستقلین و اصولگرایان بودند و بیش از ۸۰ نفر اصلاح طلب به آقای عارف رای دادند که این حرکت نشان دهنده آن است که هنوز اصلاحات نمرده است. اگر رد صلاحیت ها اعمال نشده بود قطعا تعداد اصلاح طلبان بیشتر بودند. در حال حاضر باید آسیب شناسی خودمان را داشته باشیم تا برخی ها نخواهند با نربان اصلاح طلبی بالا بیایند و به نفع گروه دیگری کار کنند. آن گروه و ریاست مجلس برای ما محترم است اما بحث سیاست و گفتمان که می شود باید پای آرمان ها ایستاد.
مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در پاسخ به سوال دیگر آریا مبنی بر اینکه آیا سکوت آقای عارف به منزله تصمیم ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات سال ۹۶ است؟، گفت: سکوت آقای عارف سکوت گلایه مندی و قهر و گوشه نشینی نیست؛ قطعا این را بدانید که ایشان یک شخصیت سیاستمدار بااخلاقی هستند و این سکوت نشان دهنده است تا این دو سه هفته بگذرد و کمیسیون ها شکل گیرد و مجلس و نفرات در جایگاه خودشان قرار بگیرد. یک سیاستمدار که توانسته محوریت جریان اصلاح طلب باشد و مورد تایید نظام و مردم است ،هیچ موقع سکوت نخواهد کرد. حتی اگر ایشان به عنوان کاندیدا حضور نداشته باشند، به صورت فعال در انتخابات سال ۹۶ حضور خواهند داشت تا وحدت میان اصلاح طلبان ادامه داشته باشد. بنابراین در انتخابات سال ۹۶ و شوراها آقای عارف به صورت فعال شرکت خواهند کرد و گوشه نشینی برای ایشان معنایی ندارد.

بخش نظردهی بسته شده است..