بومی سازی محیط کشت فریز و ذوب جنین انسانی در یزد

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان در یزد موفق به تهیه و ثبت اختراع محیط کشت فریز و ذوب جنین انسانی شدند.

به گزارش یزدی نیوز مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: بنابر نتایج حاصله، این محیط قابلیت رقابت با محیط کشت نمونه خارجی را دارد و نتیجه تلاش و تحقیقات چندساله این محققان در بومی سازی این محیط آزمایشگاهی حیاتی بوده است.

علی نبی ادامه داد: محیط ذوب و فریز جنین های انسانی در آزمایشگاه کمک باروری کاربرد دارد و این محققان موفق به ساخت آن با کیفیت قابل قبول و ثبت اختراع ملی شده اند.

وی افزود: با ساخت و به کارگیری این محصول در آزمایشگاه های کمک باروری کشور علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های فرآیند کمک باروری، محیط فریز و ذوب با تاییدیه کیفیت نیز در اختیار مراکز ناباروری کشور قرار خواهد گرفت.

دکتر نبی اظهار داشت: هم اکنون محققان در تلاشند تا با راه اندازی خط تولید این محصول علاوه بر تامین نیاز داخل، در صورت حمایت، زمینه صادرات این محصول را نیز فراهم کنند.

وی تاکید کرد: با تولید این محصول علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان فراهم خواهدشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تصریح کرد: درصورت برخورداری از حمایت های لازم، محققان جوان این شرکت و پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد این پتانسیل را دارند تا با به کارگیری دانش و تجربه خود، سایر محصولات مرتبط وارداتی حوزه ناباروری و مورد نیاز کشور را نیز تهیه و بومی سازی کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..