هفته سلامت مردان، فرصتی برای مراقبت بیشتر

مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض فاکتور‌های خطر محیطی و شغلی قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اینکه هفته اول اسفند هفته سلامت مردان نامگذاری شده گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی در ابتدا و بعد از آن سرطان‌های پوست، پروستات و مثانه از شایعترین سرطانها در مردان است.

کلانتری افزود: مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی عادات غلطی است که مردان با آن مواجه اند و لازم است عوامل خطر کنترل شود.

وی افزود: مردان کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف به تاخیر می‌اندازند، در حالیکه مردان نسبت به زنان بیشتر نیز در معرض فاکتور‌های خطر محیطی و شغلی قرار دارند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد جزو اولین استانهای کم تحرک بدنی در کشور می‌باشد تصریح کرد: مردان به دلیل اشتغال در بیرون از خانه تحرک بیشتری دارند، اما این جای ورزش را نمی‌گیرد و باید روزانه سی دقیقه و پنج روز در هفته ورزش منظم و مناسب داشته باشند.

کلانتری، ادامه داد:بر عکس تصور عموم که مردان را قویتر از زنان می‌دانند، اما علم پزشکی نشان داده زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند.

وی همچنین بر لزوم تغذیه مناسب و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در مردان تاکید کرد.

کلانتری تاکید کرد: غربالگری بیماری‌های غیرواگیر به صورت رایگان در مراکز بهداشتی و درمانی استان یزد برای مردان انجام می گیرد و کنترل فشارخون، چربی خون، قند خون، چاقی و افزایش وزن می‌تواند از بروز برخی بیماری‌ها در مردان تاحد قابل ملاحظه ای بکاهد.

هر سال هفته اول اسفند، هفته سلامت مردان نامگذاری شده و البته شعار امسال با موضوع مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری و محافظت جمعی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..