عضو شورای شهر یزد مطرح کرد؛

امیدآفرینی در مردم با تسریع در امور شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: تسریع در انجام طرح‌های شهری موجب افزایش بهره‌وری زندگی و افزایش امید در میان شهروندان می‌شود.

حجت‌الاسلام «سید ناصر حیدری» در این باره گفت: برای ایجاد امید در جامعه باید اقداماتی انجام گیرد و هر فردی در این زمینه می تواند ایفای نقش کند.

وی افزود: رسانه‌ها و مطبوعات، خانواده، آموزش و پرورش و دیگر بخشها همه در افزایش امید در جامعه نقش دارند اما نقش افرادی که در راس مدیریت شهری قرار دارند، مهمتر است.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، تسریع در روند اجرای طرح‌ها یکی از مهمترین اقدامات برای افزایش امید در جامعه است و رویکرد شورای ششم نیز از ابتدا بر مبنای تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهری بوده است.

وی گفت: زمانی که شهروندان مشاهده می‌کنند که نیمی از اقدامات اجرایی یک طرح در طول دو سال و نیم دیگر در کمتر از شش ماه پایان یافته است، امیدی مضاعف یافته و به همین دلیل از مسئولان مربوطه تقاضا داریم بیش از گذشته، هم خود را در خدمت شهروندان قرار دهند.

به گفته حیدری، دسیسه‌های دشمنان اعم از تحریم‌ها و جنگ های اقتصادی و فرهنگی و بیولوژیکی و غذای ناسالم از یک سو و بی دقتی خود ما به عنوان مدیران شهری از سوی دیگر سبب کاهش میانگین عمر و کاهش کیفیت زندگی شده است.

وی گفت: اما مدیریت خوب شهری از طریق کاهش مسیر، کاهش ترافیک، تسریع در طرح‌ها، سبب افزایش بهره‌وری زندگی و بهبود کیفیت زندگی خواهد شد و قطعا شهروندان نیز با مشاهده خدمات جهادی مسئولان به اقدامات جهادی دست زده و در واقع انجام خدمات شهری بدون حمایت شهروندان ممکن نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همچنین درباره برنامه‌های فرهنگی شهرداری، گفت: متاسفانه سرانه فرهنگی یزد نسبت به میانگین کشوری پایین است زیرا بودجه شهرداری برای فعالیت های شهرداری کم است و با بودجه موجود امکان انجام اقدامات فرهنگی درخور شهروندان وجود ندارد و لذا در تلاش هستیم تا بودجه شهرداری برای برنامه های فرهنگی و نیز سرانه فرهنگی جامعه را افزایش دهیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..