حصار کشی تنها راه مقابله با خسارات محیط زیستی

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان یزد: دامداران و کشاورزان برای مقابله با خسارات محیط زیستی باید مزارع و باغات خود را حصار کشی کنند.

به گزارش یزدی نیوز در پی حمله گراز‌های وحشی به زمین‌های اراضی و درختان دهستان سخوید و خسارات وارده به این اراضی حبیبی پور در برنامه پرس و جو شبکه یزد گفت: آنچه در قانون آمده کشاورز باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت حیات و حش اتخاذکند

وی افزود: برای پیشگیری از چنین خساراتی طبق قانون کشاورزان آن مناطق ، باید مزارع و باغات را حصار کشی کنند.

حبیبی پور ادامه داد: اگر حصارکشی کردند وباز هم خسارت دیدند محیط زیست باید میر شکار معتمدی را برای دفع گونه اعزام کند و در صورتی که باز هم مشکل حل نشد برای جبران خسارت اقدام خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان یزد در مورد دهستان سخوید گفت: با توجه به اینکه خسارات مشهود بود مکاتباتی را با صندوق ملی محیط زیست انجام دادیم تا اعتباری دراختیار محیط زیست قرار گیرد و ما بتوانیم به صورت مشارکتی در جا‌هایی که خسارت حیات وحش بالا هست اقدام کنیم، ولی تاکنون اعتباری اختصاص نیافته است.

حبیبی پور افزود: در شرایط موجود با اعتبارات و قانونی که وجود دارد تنها راه اینست که خود باغدار اقدام کند برای انجام حصار کشی ، که البته به دلیل هزینه بر بودن تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی راهکار دیگر را اصلاح قانون دانست.

حبیبی پور ادامه داد: مکاتبات متعددی انجام شده که از طریق بیمه اقدام شود، ولی جبران خسارت بیمه چندان نیست و کشاورز به سمت بیمه نمی‌رود.

وی گفت: تاکنون ۲۵ مجوز میرشکار صادر و به مناطق مختلف اعزام شده و اقدام به دفع گونه کرده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..