بارگذاری اطلاعات مشترکین شرکت گاز استان یزد در سامانه GIS

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از بارگزاری اطلاعات کلیه مشترکین گاز طبیعی به صورت زمین مرجع و در قالب پایگاه داده اطلاعات مکانی در سامانه GIS خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر میدانشاهی گفت: اقدام فوق با ثبت مکان مشترک بر روی محدوده ملک مشترک و با دقت بسیار زیادی انجام پذیرفت. این در حالی است که موارد مشابه در استان‌های دیگر با دقت مختصات برداشتی با دستگاه‌های MobileGIS مامورین قرائت کنتور و با دقتی حدودی بین ۱۰ تا ۵۰ متر می‌باشد

وی افزود: با توجه به تحقق این موضوع، بهنگام سازی اطلاعات مشترکین نظیر کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس ملی استاندارد GNAF از طریق سرویس‌های مکانی شرکت پست به سهولت قابل انجام بوده و همچنین امکان تجمیع قرائت کنتور آب و برق و گاز در راستای تکریم مشتریان میسر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: پس از جمع آوری اطلاعات مکانی مشترکین، اطلاعات علمک‌های نظیر، در سامانه‌های مرکز پیام امداد و سامانه مشترکین، سامانه دفتر پیشخوان دولت و اشتراک پذیری اینترنتی، سامانه نظام مهندسی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میدانشاهی تصریح کرد: بالطبع آن موضوعاتی نظیر تحلیل و بالانس شبکه و تهیه نقشه‌های پهنه بندی مصرف، داده کاوی و شناسایی کنتور‌های خراب و دستکاری شده و پیش بینی مصرف و امکان ارسال پیامک گروهی و پیام صوتی ضبط شده نیز میسر گردیده است.

بر اساس اعلام شرکت گاز، با توجه به بهنگام بودن ثبت مکان متقاضیان جدید، امکان پیش بینی کنترل و نظارت مضاعف فرآیند‌های مربوطه از زمان تایید لوله کشی گاز فراهم شده و با در نظر گرفتن پراکندگی ۵۰۰ هزار مشترک گاز در اقصی نقاط استان، می‌توان از اقدام فوق به عنوان یک اقدام بسیار ارزنده نام برد که موجب سهولت در انجام فرآیند‌های مشترکین خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..