استاندار یزد:

وضعیت کرونا در استان یزد شکننده است

استاندار یزد با بیان این که وضعیت کرونا در استان شکننده است، گفت: پوشش دوز سوم واکسیناسیون در استان یزد ضعیف است و تمام فرمانداران باید افزایش این مهم را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.

«مهران فاطمی» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، تلاش برای افزایش پوشش واکسیناسیون در دوز سوم را ضروری دانست و اظهار کرد: تمام فرمانداران باید این مهم در اولویت اجرایی خود قرار دهند و از ظرفیت‌های مختلف برای افزایش پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های خود استفاده کنند.

استاندار با بیان این‌ که طبق آمار بسیاری از مبتلایان و فوتی‌های کرونا در این استان دارای بیماری زمینه‌ای بوده و بسیاری هم واکسن نزده بودند، گفت: اطلاعات و آمار بیماران و فوتی‌های کرونایی که واکسن نزدند، به صورت دقیق و شفاف اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونا در استان یزد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید هرچه سریعتر برای ساماندهی این اوضاع طرح پیشنهادی ارائه کرده و در اختیار ستاد استانی قرار دهد.

استاندار خطاب به میراث فرهنگی، راه‌اندازی واحد پلیس توریسم در بافت تاریخی یزد را از دیگر الزامات اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: این مهم باید در راستای ارتقاء آگاهی شهروندان در حوزه دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه گردشگران و شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه طرح شهید سلیمانی را از دیگر اقدامات موثر برای برای کاهش بیماران کرونایی در استان یزد دانست و بیان کرد: این مهم نیز باید توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دنبال شود.

فاطمی تصریح کرد: مراجعه هوشمند شهروندان به مراکز بهداشتی و درمانی از جمله اقدامات حائز اهمیت در راستای کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان یزد است که باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

استاندار در پایان مدیریت فضای مجازی در استان یزد را از دیگر موارد حائز اهمیت دانست و بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی تمام برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید با اولویت‌های بهداشتی تدوین و اجرایی شود.

بخش نظردهی بسته شده است..