بازگشایی مدارس در شرایط کنونی ریسک بزرگی است

نماینده تفت و میبد: بازگشایی مدارس در شرایط فعلی که اغلب استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند ریسک بالایی دارد.

به گزارش یزدی نیوز، سید جلیل میرمحمدی بر لزوم برگزاری کلاس‌های مدارس به صورت ترکیبی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی دو هفته آینده تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی واکسینه نشده اند، بنابراین بازگشایی مدارس در شرایط فعلی که اغلب استان‌ها در وضعیت قرمز هستند، ریسک بالایی دارد.

وی با اشاره به اصرار برخی مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس اظهار داشت: امیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و تعداد کودکان مبتلا به امیکرون بالا بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پس از مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کردیم که مدارس ابتدایی نباید بازگشایی شوند بلکه ادامه تحصیل باید به صورت مجازی باشد.

میرمحمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه روند افزایشی کرونا دو تا سه هفته دیگر ادامه دارد، بنابراین نیاز است مدارس در اولین فرصت و طی دو هفته آینده به صورت ترکیبی برگزار شوند و از نیمی از ظرفیت کلاس‌ها استفاده کرد تا بتوان بخشی از صدمات و آسیب‌های تدریس در فضای مجازی را مدیریت کرد.

وی رعایت دستورالعمل‌ها در مدارس ابتدایی را بسیار سخت، اما شدنی عنوان کرد و گفت: همچنین توجه به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مراکز آموزشی به ویژه تهویه مناسب باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تا بتوان آموزش مدارس را به صورت حضوری داشته باشیم.

نماینده تفت و میبد با اشاره به احتمال مرگ و میر افراد دارای بیماری زمینه‌ای بر اثر ابتلا به اومیکرون افزود: ابتلای عمده افرادی که واکسیناسیون خود را به صورت کامل انجام دادند، خفیف بوده و حتی نیازی به بستری در بیمارستان نداشتند بنابراین در حال حاضر بیشتر باید نگران افرادی باشیم که واکسن نزدند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..