۱۴۱ واحد درمان اعتیاد در یزد فعالیت می‌کنند

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد با اشاره به اینکه ۱۴۱ واحد درمان اعتیاد در یزد فعالیت می‌کنند، خواستار گسترش سازمانهای مردم نهاد مرتبط با مبارزه با مواد مخدر در یزد شد.

سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای مواد مخدر استان یزد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در زمینه مواد مخدر و مبارزه با آن بحث پیشگیری است که مبارزه با قاچاق هم یکی از این موارد پیشگیری به حساب می‌آید.

وی با بیان این مطلب که ۱۴۱ واحد و مرکز درمان اعتیاد در یزد فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده‌ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته ولی فکر می‌کنیم خطر بسیار بیشتر از این است که این اقدامات بتواند جواب هجوم مواد به سمت کشورهایی مثل ما را بدهد.

میرمحمدی با بیان این مطلب که وقتی مواد آمد بیشتر در بین جوانان توزیع می‌شود، گفت: ما فکر کردیم که باید جامعه را حساس کنیم و یک فرهنگ عمومی در مبارزه با مواد مخدر به وجود آید تا همه مراقب و کمک کار یکدیگر باشند و از اعتیاد پیشگیری کنند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه بحث تشکیل سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند کمک‌رسان باشد و یک تعدادی سازمان‌های مردم‌نهاد الان در این زمینه تشیکل شده و در حال همکاری هستند.

وی بیان کرد: اگر این سازمانهای مردم‌نهاد گسترش بیشتری پیدا کند و مثل تار و پود قالی بتواند فعالیت کند، شاید یک سد محکمی در ارتباط با این مواد مخدر و هجوم آن به وجود آورد.

میرمحمدی با اشاره به شهدای مبارزه با مواد مخدر، گفت: مبارزه با مواد مخدر از خطرات بسیار بالایی برخوردار است اما با همه این موارد نیروهای نظامی و انتظامی در مجموع درحال فعالیت هستند و تلاش‌های خیلی خوبی انجام می‌دهند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..