انجام ۲۷۲ هزار معامله منقول و غیر منقول در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد از انجام ۲۷۲ هزار و ۷۸۷ معامله منقول و غیر منقول در سطح استان یزد در سال گذشته خبر داد.
 علی کریمی در جمع اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: افراد با مراجعه به تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک نسبت به انجام معاملات خود اقدام کردند.

وی با اشاره به طرح جایگزینی اسناد قدیمی به سندهای تک برگی جدید خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۵۴ هزار و ۵۴۶ سند تک برگ جدید صادر و به افراد ذیفع تحویل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه وجود سندهای تک برگی جدید کار معاملات را بهتر و زودتر به انجام می‌رساند بر پیگیری مردم استان برای تعویض سندهای گذشته تاکید کرد‌.

کریمی در ادامه به اهمیت طرح کاداستر و نقشه‌برداری دقیق از اراضی در یزد اشاره کرد و با بیان این مطلب که این کار از مدتی قبل در سطح استان آغار شده است، افزود: اجرای کامل طرح کاداستر که نقشه همه اراضی را بصورت دقیق مشخص می‌کند باید  در تمامی مناطق و شهرستان‌های استان اجرا شود.

مدیرکل ثبت استاد و املاک یزد تاکید کرد: تاکنون فقط در شهر یزد در حدود ۹۴ درصد و در مناطق روستایی استان فقط ۴۰ درصد انجام شده و برای تحقق آن به همکاری دستگاه‌های مختلف نیاز است.

کریمی با بیان اینکه اجرای کامل طرح کاداستر سبب می‌شود تا جلو زمین‌خواری در استان  گرفته شود و حتی نزاع‌ها در ارتباط با اراضی کاهش یابد، گفت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر باید بیش از گذشته در اجرای کامل طرح کاداستر با ابن اداره کل و ادارات تابعه در سطح استان همراهی کنند.

کریمی با بیان این مطلب که در سال گذشته در شهر یزد ۱۶ هزار و ۳۰۰ و در شهرستان‌ها ۱۵  هزار  شرکت و موسسه به ثبت رسیده است، ادامه داد: خوشبختانه بر خلاف گذشته هم اکنون ثبت شرکت‌های مختلف در سطح ادارات ثبت اسناد و املاک استان بصورت مکانیزه انجام می‌شود و مکانیزه شدن ثبت شرکت‌ها و موسسات جلوی سوء استفاده و ایجاد شرکت‌های صوری را می‌گیرد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..