رشد ۴۰ درصدی نظارت بازرسان استاندارد بر بازار یزد

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت:بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی استان از ابتدای امسال تاکنون، درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

«محمدرضا زارع بنادکوکی» طی اعلام گزارشی از عملکرد این دستگاه نظارتی، تصریح کرد: براساس محاسبات آماری انجام شده در حوزه ارزیابی عملکرد استاندارد یزد، در ۱۰ ماهه‌ی منتهی به دی ماه سال ۱۳۹۹ تعداد یک هزار و ۱۹۳ بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان یزد انجام شده، در حالی که این عدد برای مدت مشابه امسال به یک هزار و ۷۰۰مورد رسیده است که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طی این مدت مجموع بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی صنعتی استان، چهار هزار و ۶۲۰ مورد گزارش شده که از این تعداد، دو هزار و ۹۲۰ مورد آن مربوط به نمونه برداری از این واحدهاست.

مدیر کل استاندارد استان تاکید کرد: در محور نمونه‌برداری آمار عملکرد مدت مشابه پارسال عدد دو هزار و ۴۴۳ بوده است، که در مقایسه با اعداد و ارقام امسال، شاهد ۲۰ درصد رشد هستیم.

زارع بنادکوکی درخصوص روند آزمون و ارزیابی انطباق محصولات واحدهای تولیدی، گفت: متعاقب نمونه برداری کالاها از واحدهای تولیدی و حتی سطح بازار، مرحله‌ی آزمون فرآورده‌ها آغاز می‌شود که ضروری است نمونه ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی و معتبر مربوطه را احراز کنند که در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط، در قالب برگزاری کمیسیون ماده ۴۲ انجام می‌شود.

این مسئول در پایان در خصوص گستردگی بازرسی‌ها، گفت: از سال ۱۳۸۴ بازرسی های استاندارد شکل اجرایی جدیدتری به خود گرفته است به گونه ایی که ،علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار واحدهای تولیدی، در قالب طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش سطح بازار استان نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند تا اطمینان لازم از استمرار کیفیت تولیدات ضمن انجام آزمون‌های مرتبط، برای استفاده کنندگان فراهم شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..