آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک صنعتی دهشیر تفت

آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک صنعتی دهشیر تفت در زمینی به مساحت ۴۹ هکتار و با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، استاندار یزد در این مراسم، توسعه متوازن استان مبتنی بر سند آمایش را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این دوره مدیریت استان دانست و گفت: توسعه و پیشرفت این بخش باید سرعت مضاعفی افزایش یابد و ایجاد این ناحیه صنعتی و سپس استقرار واحد‌های بزرگ، متوسط و خرد انجام پذیرد.

مهران فاطمی بابیان اینکه تأثیر استقرار صنایع با اولویت صنایع پاک، پیشرفته و کم آبخواه، باید در متن زندگی مردم و پیشرفت منطقه محسوس و قابل مشاهده باشد، اظهار داشت: اولویت اول واحد‌های صنعتی مستقر در این ناحیه صنعتی، جذب نیرو‌های توانمند و کارگری بومی باشد.

وی صاحبان صنایع را به اعتلای مباحث فرهنگی، اجتماعی و رفع مشکلات مردم فراخواند و بر سرعت بخشی به استقرار زیرساخت شهرک صنعتی دهشیر، اجرای فاز یک اجرایی آن و پیشبرد هم‌زمان اقدامات مربوط به جذب و هدایت سرمایه‌گذاران به این منطقه و اعطای تسهیلات جهت شکل‌گیری یک رویداد و اتفاق صنعتی بسیار مثبت و ارزنده در این منطقه تأکید کرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس هم گفت: امیدواریم با ایجاد این شهرک صنعتی در منطقه دهشیر و استقرار صنایع پاک و کم آبخواه، روستا‌های اطراف این ناحیه صنعتی از استقرار این صنایع بهره‌مند شوند و شاهد توسعه این مناطق باشیم.

سید جلیل میرمحمدی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مدیران اقتصادی استان یک یا دو مجموعه عظیم صنعتی در این ناحیه مستقر و در ادامه کارگاه‌های کوچک در این منطقه شکل گیرند تا استفاده بهینه‌تری از این ناحیه صنعتی صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری تفت نیز خاطرنشان کرد: مردم این مناطق بیشتر مشغول به امور کشاورزی، دام‌پروری و رانندگی وسایل نقلیه سنگین هستند و در سالیان اخیر به دلیل مشکلات خشکسالی و مسائل اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در گذران زندگی خود با مشکل روبرو هستند.

محمد دهشیری افزود: امیدواریم با راه‌اندازی واحد‌های کوچک و بزرگ در این ناحیه صنعتی در آینده‌ی نزدیک توسعه این منطقه محروم شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.

دو خانه زیست پزشک نیز در این دهستان با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

زمین چمن مصنوعی هم در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع افتتاح شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..