استاندار یزد در بازدید از صنایع میبد:

طرح‌های فاقد پیشرفت در محور مهریز – عقدا متوقف می‌شود

استاندار یزد با بیان این که جنس کارآفرینی در میبد اجتماعی است و صنایع این شهرستان دارای پیوست‌های اجتماعی و خیر اندیشانه هستند، متذکر شد: براساس مصوبه ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده در محور مهریز-عقدا، طرح‌های فاقد پیشرفت فیزیکی، متوقف می‎شوند.

«مهران فاطمی» در حاشیه بازدید از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان میبد، از این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان های فوق العاده در سطح استان و کشور یاد کرد و گفت: یکی از وجوه تمایز این شهرستان نسبت به بسیاری از شهرستان های کشور و حتی جوامع شیعی، وجود امام جمعه‌ای فرهیخته، بلندنظر، پرهمت، دلسوز و پیگیر است که به خوبی دیدگاه‌ها و سلایق مختلف را برای نیل به هدف و نقاط مطلوب متصور، رهبری می کند.

استاندار ادامه داد: منابع انسانی نخبه، هوشمند و دارای ارق به شهرستان و زادگاه خود از دیگر ویژگی‌های برجسته شهرستان میبد نسبت به سایر شهرستان‌هاست.

وی با بیان اینکه ظرفیت و نگاه بخش خصوصی شهرستان میبد بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: روح حاکم بر فعالیت های اقتصادی و صنعتی میبد و جنس کارآفرینی آن‌ها، کارآفرینی اجتماعی بوده و واحدهای فعال در این بخش ها دارای پیوست‌های اجتماعی و خیر اندیشانه هستند.

فاطمی تصریح کرد: توسعه قابل توجه مراکز فرهنگی، سلامتی، آموزشی و دانشگاهی در شهرستان میبد ناشی از محوریت ویژه کارآفرینی اجتماعی بخش خصوصی شهرستان و حضور هوشمندانه آن ها در حوزه های مختلف است.

استاندار یزد به تشریح لزوم ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری در استان و بیان اقدامات برخی از استان‌ها در این زمینه پرداخت و گفت: در این راستا باید با اقناع بخش خصوصی نسبت به رویکردها و تغییر ریل‌های جدید استان، از حداکثر ظرفیت کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان استفاده کنیم.

وی با بیان این که فرصت‌های زیادی در حوزه های مختلف نظیر گردشگری، اقتصاد دیجیتال و حرکت در مسیر تحقق راهبرد «از سنگ تا قطعه» در حوزه معادن وجود دارد، عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال، خود را موظف به تسهیل گری و حمایت از سرمایه گذاران جهت توسعه و پیشرفت استان طبق سند آمایش می دانیم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه «ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده در محور مهریز-عقدا» اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس عملیات اجرایی طرح‌هایی که منجر به پیشرفت فیزیکی نشده‌اند، متوقف می شود.

استاندار در پایان اضافه کرد: با پیوند توسعه و پیشرفت استان با تکنولوژی و فناوری های روز، می توان علاوه بر حفظ محیط زیست، از ظرفیت های حوزه های موجود در استان استفاده کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..