اجرای طرح گردشگری کشاورزی در استان یزد

رئیس کمیته گردشگری کشاورزی استان یزد : بزودی ، شاهد ایجاد ده‌ها مزرعه گردشگری در استان یزد خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوز شطرنجی در بازدید جمعی از خبرنگاران استان یزد از واحد‌های گلخانه‌ای، گفت : در طرح گردشگری کشاورزی، کشاورز و مزرعه دار می‌تواند هم هنگام برداشت، محصولات خود را به فروش برساندو هم از محل گردشگری درآمد کسب کند.

وي ادامه داد: اجرای این طرح باعث امرار معاش و درآمدزایی مشخص برای روستا‌ها و حل مشکلات در حوزه بوم گردی‌ها می‌شود.

شطرنجی تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستا، مهاجرت معکوس به روستا‌ها و تغییر کاربری اراضی خرد از مهمترین اهداف این طرح است.

رئیس کمیته گردشگری کشاورزی استان یزد گفت:به زودی، شاهد ایجاد ده‌ها مزرعه گردشگری در استان یزد در راستای اجرای این طرح خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز دراین بازدید گفت:استان یزد در سال ۱۳۵۷ در تولید محصولات زراعی از ۳۸ هزار تن تولید به ۵۹۵ هزار تن در سال ۱۳۹۹ رسیده و رشد ۱۵ برابری داشته و در تولیدات محصولات باغی از ۲۹ هزار تن به ۲۸۲ هزار تن در نتیجه رشد ۱۰ برابری داشته ودر زمینه احداث و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سطحی معادل ۱۹۹۸ هکتار گلخانه و تولید بالغ بر ۵۷۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی افزایش داشته است.

وکیلی افزود: استان یزد در پرورش اسب، بلدرچین و بز سانن رتبه اول کشور و در تولیدات گلخانه‌ای و انار جایگاه دوم را داراست و با تولید و فرآوری پسته در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

وی ادامه داد:علاوه بر این‌ها با توسعه مراکز تولید قارچ سالانه هزار و هفتصد تن قارچ در یزد تولید می‌شود.

وکیلی تصریح کرد:در کنار محصولات زراعی و باغی سالیانه بیش از ۲۰ هزار تن گوشت قرمز، شصت هزار تن گوشت مرغ و سیصدوده هزار تن شیر در استان یزد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..