مدیرعامل برق منطقه ای یزد:

۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال در یزد ایجاد می‌شود

مدیرعامل برق منطقه ای یزد گفت: تا پایان سال جاری ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد ایجاد می شود.

ابوالفضل اسدی با اشاره به اینکه با تلاش کارکنان صنعت برق استان یزد، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی این استان با ۸۱.۵ مگاوات در جایگاه ممتاز کشوری قرار دارد، اظهار داشت: البته صنعت برق استان یزد به این میزان بسنده نکرده و به تازگی با پیگیری انجام شده، تفاهم نامه ای مابین استانداری یزد و سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق کشور در خصوص توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مبادله شده و بر اساس این تفاهم نامه، تا ۴ سال آینده بالغ بر ۱۶۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش و پیگیری ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان احداث شود و بتوانیم از پتانسیل خوب استان یزد در زمینه انرژی خورشیدی بهره بگیریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در آینده‌ای نزدیک تصریح کرد: این افزایش ظرفیت در سمت عرضه برای بهبود بخشی از ناترازی برق انجام خواهد شد، اما مهم‌تر از آن می‌بایست بتوانیم علاوه بر مدیریت سمت عرضه و ایجاد نیروگاه، مدیریت سمت مصرف را نیز پیش برده و بهینه سازی مصرف انرژی را دنبال نماییم.

وی ادامه داد: در تفاهم نامه مبادله شده میان استانداری و ساتبا نیز به موضوع بهینه سازی انرژی پرداخته شده است زیرا بهینه سازی مصرف علاوه بر همسو بودن با رویکرد صنعت برق استان در راستای توسعه متوازن سمت عرضه و تقاضا، زمینه ساز ایجاد اشتغال و کمک به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز خواهد بود.

اسدی همچنین با اشاره به اجرای طرح بهینه سازی مصرف خانه به خانه در دو منطقه استان عنوان کرد: توجه به مناطق کمتر برخوردار استان یزد و ایجاد زیرساخت در این مناطق نیز از رویکردهای صنعت برق استان است.

گفتنی است طرح بهینه سازی مصرف خانه به خانه در تابستان سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد اجرا شد که در این طرح سرویس، نصب سایه بان و تعویض پوشال کولر ۱۰۲۹ منزل در دو منطقه استان انجام شده و بر اساس برآورد های صورت گرفته، مصرف آب کولر این منازل به میزان ۳۰ درصد و مصرف برق این کولر ها نیز به میزان ۱۵ درصد کاهش یافت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..