استاندار یزد:

وضعیت حمل و نقل هوایی و ریلی یزد رضایتبخش نیست

استاندار یزد وضعیت حمل و نقل هوایی و ریلی این استان صنعتی و گردشگری را نامطلوب خواند و خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم یزد به شدت از این وضعیت ناراضی هستند.

«مهران فاطمی» در مراسم افتتاح فاز اول فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) در مهریز که امروز دوشنبه با حضور «محمد محمدی بخش» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، «سیاوش امیر مکری» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استان برگزار شد، از حمایت استان نسبت به توسعه صنعت هوانوردی خبر داد و گفت: صنعت فرودگاهی و هواپیمایی، یک صنعت بزرگ و های‌تک است به طوری که ۳۱۴۳ میلیارد دلار ارزش افزوده ناخالص را اقتصاد جهانی به خود اختصاص داده و به ازای هز ۱۰۰ نفر اشتغال در این صنعت، ۶۰۰ شغل در دیگر صنایع ایجاد می‌کند که همین موضوع، اهمیت توسعه و توجه به این بخش را نمایان می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایتهای سازمان‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور و نیز پیگیری های استان، فازهای بعدی این فرودگاه نیز آماده بهره برداری و افتتاح شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش گریزی نیز به وضعیت پروازهای استان و نارضایتی شدید یزدی‌ها از آن زد و تصریح کرد: تاخیرهای مکرر و انجام پروازهایی در بدترین ساعات پروازی در استان، به هیچ وجه زیبنده مردم این دیار صنعتی و گردشگری نیست.

وی گفت: متاسفانه وضعیت حمل و نقل ریلی نیز مساعد و رضایت بخش نیست به طوری که تنها قطار ترنست موجود در استان نیز از چند ماه قبل کنار گذاشته شده است.

فاطمی ضمن قدردانی از زحمات و نگاه مثبت مسئولان این صنعت حمل و نقل، خواستار رسیدگی به مشکلات حمل و نقل ریلی و هوایی استان یزد به ویپه با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و سفرهای نوروزی مردم به یزد به عنوان یکی از سه راس مثلث گردشگری کشور شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..