راه‌اندازی نمایندگی‌ تعزیرات حکومتی در سه شهرستان یزد

به گزارش یزدی نیوز مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد از راه‌اندازی نمایندگی تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد در سال جاری خبر داد.


 "سید غریب بیژن‌نیا" امروز چهارشنبه دوم تیرماه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع اهالی رسانه با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله تعزیرات حکومتی استان، اظهار کرد:  تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات بازار و قاچاق کالا و ارز و امور بهداشتی و درمانی است.

وی افزود: در شعبات این اداره کل به گزارشات ارسالی از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بازرسان بهداشت و درمان و گزارشات اداره آگاهی نیروی انتظامی و همچنین افراد حقیقی و حقوقی رسیدگی می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی در سال ۱۳۹۴ تعداد قریب ۱۱ هزار فقره پرونده در حوزه‌های کالا و خدمات ، بهداشت ، دارو و درمان و قاچاق کالا به این اداره کل واصل شده که با احتساب پرونده های مانده از قبل تعداد قریب به ۱۰ هزار و ۹۰۰ فقره پرونده نیز مورد رسیدگی و مختومه شده است.

وی در این رابطه تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۹ هزار پرونده تخلف کالا و خدمات در تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است که متخلفین علاوه بر سایر مجازاتهای قانونی جمعاً به پرداخت مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندق دولت محکوم شده‌اند.

بیژن‌نیا افزود: در این مدت ۴۷۰ فقره پرونده قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده ولی در مجموع ۵۱۷ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان افزود: پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تخلفات بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی در سال ۹۴ را یک‌هزار و ۴۴۰ مورد ذکر کرد و گفت: البته در این مدت یک‌هزار و ۳۷۴ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی با بیان این که هم‌اکنون تعزیرات حکومتی استان در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد نمایندگی ندارد ولی تخلفات این مناطق نیز توسط تعزیرات حکومتی رصد می‌شود، علت آن را کمبود نیروی انسانی برای انتصاب شعبه ذکر کرد و گفت: البته در سال جاری مصوب شده تا روسای این شعب به صورت تمام وقت در این شهرستان‌ها مستقر شوند.  

بیژن‌نیا در پایان نیز از مردم خواست که در صورت مشاهده و بروز تخلف اقتصادی اصناف مراتب را به واحدهای ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به صورت مکتوب یا با شماره تلفن ۱۲۴ یا سامانه پیامک کشوری ۳۰۰۰۹۶۵۱ اعلام کنند و تخلف‌های حوزه بهداشت، دارو و درمان را نیز به مراکز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت اعلام کنند تا پس از بررسی و اظهارنظر کارشناسی جهت رسیدگی و اعمال قانون به این اداره کل ارسال شود.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..