پلاک گذاری ۵۱ درصد تراکتور‌ها دراستان یزد

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی یزد: از۴۳۱۳ دستگاه تراکتور و کمباین موجود در این استان بیش از۲۳۳۶ دستگاه پلاک گذاری شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا فلاطونی با اشاره به مصوبه اخیر نشست کارگروه سوخت استان یزد گفت:از۴۳۱۳ دستگاه تراکتور و کمباین موجود در این استان بیش از۲۳۳۶ دستگاه پلاک گذاری شده است.

محمدرضا فلاطونی افزود: برای ۱۹۷۷دستگاه تراکتورباقیمانده جهت پلاک گذاری در ۳۵ مرکز جهاد کشاورزی در استان یزد پرونده تشکیل شده است.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی یزد همچنین گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون از محل وام خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون ۷۱۸ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته است.

فلاطونی ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد این مبلغ جذب و ۳۷۰ دستگاه تراکتور، تیلر و ۱۱۰۰دستگاه ادوات کشاورزی از سوی متقاضیان خریداری شده است.

فلاطونی پیش بینی کرد که تا پایان امسال ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان از ۱.۹۶ به بالای ۲ اسب بخار در هکتار افزایش یابد.

وی، افزود: این تسهیلات برای ۳۹۰ دستگاه تراکتور، تیلر و چهار دستگاه کمباین و ۱ هزارودویست دستگاه از سوی افراد خریداری و به ظرفیت استان یزد افزوده شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..