جذب سرمایه گذاری خارجی ۱۰ میلیون دلاری در استان یزد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد: در سال جاری ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شد.

به گزارش یزدی نیوز، علی نمازی گفت: این طرح‌های در زمینه‌های طلا ، کاشی و سرامیک و معدن است که توسط سرمایه گذاران کشور‌های ترکیه، افغانستان، پاکستان و عراق انجام شده و هم اینک در حال فعالیت هستند.

وی از تدوین ۳۴ عنوان فرصت سرمایه گذاری بی نام برای اجرا در ۱۶۹ محل پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۳۵ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد و افزود: ۲۰ فرصت در قالب ۲۰ مجوز بی نام اعتبار سنجی شده و به متقاضیان واگذار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: همچنین ۱۰ اولویت اصلی سرمایه ‏گذاری استان یزد به منظور انجام مطالعات امکان سنجی و تامین مالی، تدوین و انتخاب شد.

نمازی همچنین با اشاره به سیاست دولت در خصوص حمایت از طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی تصریح کرد: حدود ۳۰۰ طرح کارآفرینی و اقتصادی برای دریافت ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌های استان معرفی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۰ قانون مخل کسب و کار در حوزه‌های بانکی، آب و گاز، صنعت و محیط زیست در راستای بهبود محیط کسب و کار و سهولت در دریافت مجوز‌ها توسط متخصصان و متولیان امور اقتصادی و سرمایه گذاری یزد شناسایی شد.

نمازی تأکید کرد که شناسایی و تلاش برای اصلاح قوانین مخل فضای کسب و کار و سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های محوری این اداره کل به شمار آمده که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..